donderdag 18 maart 2010

Haan en kuikens

Het is gelukt! Na de hen die ik al heb laten zien, is het gelukt om een haan en kuikentjes te maken.

Dit is Kukel de haan.


Kruis je Kippie met Kukel krijg je deze Piep kuikens

En zie hier, het complete gezin
 

Hier onder vind je de patronen.

 

De patroontjes zijn redelijk simpel. De delen met de goede kanten op elkaar naaien. Een naaiopening open laten en daarna keren en opvullen en de opening dicht naaien. De losse delen later erop naaien.
Ik gebruik een omkeertang/keertang voor het omkeren en het vullen. Het keren gaat vrij eenvoudig als je met het tangetje een naadje beetpakt en voorzichting naar buiten trekt.

Ik was eigenlijk van plan om een nestje te maken met de knuffeltjes erin en erbij. Maar ik kwam leuke slingers tegen op diverse blogs en een slinger lijkt me nu leuker. Er komt dus een kippenslinger  

Groetjes,
Lia

5 opmerkingen:

  1. Goh wat heb je dat ontzettend leuk gedaan, ziet er heel mooi en gezellig uit...leuk voor op de paastafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk gemaakt, super!
    Ik heb het patroontje gedownload, bedankt!
    groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig stelletje, ik heb de patroontjes gedownload, als ik nog tijd heb maak ik ze voor Pasen. bedankt Fijne middag groetjes Esther. p.s leuk dat je je award aan genomen hebt en leuk je 7 dingen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor je reactie.
    Heb je boompjes gezien. Met de vogeltjes zijn ze ook erg leuk.
    Vind je kippenfamilie ook erg leuk.
    Leuk om ook te maken.
    Ik blijf je graag volgen.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen