dinsdag 9 maart 2010

Kippie


Ik wil al een tijd een kip met haan en kuikentjes maken. Vanmiddag had ik tijd en zin om aan de slag te gaan, maar kon geen patroontje vinden van de kip die ik in gedachten had. Een grappige platte zittende kip met pootjes die eronder uitsteken. Ben zelf een patroontje gaan tekenen en dit is Kippie geworden.


Voor het geval iemand anders ook Kippie wil maken, hieronder staat het door mij getekende patroontje. Om het op te slaan, kan je het best op de afbeelding klikken. Als je daarna de grotere versie in beeld hebt, op de rechtermuisknop klikken en 'afbeelding opslaan als' gebruiken.
Ik heb alle losse delen genaaid, gekeerd, gevuld en toen aan de kip met de laddersteek (matrassteek) genaaid.
Omdat het een zittende kip is, zouden de pootjes ook weg gelaten kunnen worden.



Als iemand Kippie gemaakt heeft, zou ik het wel heel leuk vinden om haar te zien.
De haan en kuikens zullen hoop ik snel volgen. Als ik daar tevreden over ben, zal ik de patroontjes daarvan ook plaatsen.

Groetjes,
Lia

9 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig kippie!!jammer dat mijn Naaimachine stuk is anders had ik hem zeker ook gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Lia!! En wat lief om het patroon met ons te delen, ik ga hem zeker maken!!

    groetjes,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia, wat leuk dat je een berichtje achter liet op mijn blog. Lief kippetjes heb je gemaakt, ik ga zeker vaker langs komen. Groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief kippie!
    Leuk stofje is het ook!
    Ik ben niet zo'n naaister meer, ook omdat het niet meer gaat.Ik ben nu weer wel opnieuw gaan haken.Bloemetjes voor op mijn kaarten, en dat is weer even wennen,na zoveel jaar.

    groetjes tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief kipje, dank je wel voor je patroontje. Ik ga haar zeker maken en dan ze ik haar op mijn blog. groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een beetje een kippentik, dus ik zal zeker een keer de kip namaken. Bedankt voor het patroontje. Ik heb er ook nog als je die leuk vind.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk Lia je kippetje! En het patroon er ook nog bij! Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi met mij weer, ik heb een award voor je klaar staan, ik vind de dingen die je maar erg leuk, kijk maar of je hem wil. groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen