maandag 22 maart 2010

Verjaardagstaart

Nog 10 nachtjes slapen en dan wordt Sanne, mijn oudste dochter, 4! En ik geloof dat ik het nog spannender vind dan zij zelf. Geen peuterspeelzaal meer, maar dan naar de grote school zoals ze het zelf noemt. Dat gaan we goed vieren en daarbij hoort TAART.

Ze weet precies wat ze wil. Een prinsessentaart met glitters. Een beter excuus om een nieuwe bakpan aan te schaffen is er niet. Kijk eens, hier is hij dan mijn magic mold.


Hier kan ik dus blij van worden. Het eerste kapsel uit deze bakpan wordt de prinsessenjurk. De volgende wordt hoop ik een paasei.

Vorig jaar had ik een workshop stapeltaart gevolgt. Het leek me zo leuk om zelf leuke verjaardagstaarten voor mijn dochters te kunnen maken. En na die workshop van een dag was ik verkocht. Ik had er weer een nieuwe hobby bij.
Een kleine 2 maanden geleden was het zo ver. Toen maakte ik de eerste verjaardagstaart. Voor het feestje met familie en vrienden een Teletubbie stapeltaart.



En voor op haar echte verjaardag voor ons een Kabouter Plop taart.



De taarten zijn bekleed met marsepein. Alles eraan is eetbaar.

En nu heb ik dus al voorpret voor de volgende taart en ga ik beginnen aan de voorbereidingen.

Groetjes,
Lia

14 opmerkingen:

  1. Wat vreselijk leuk, met zo'n mooie taart word iedere verjaardag onvergetelijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige taarten! Hele mooie details, op die teletubbietaart klopt echt alles, de konijnen, de hoed, de raampjes, geweldig!
    Succes met de komende taart :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow!!! Wat mooi!!!! Het water loopt me in de mond hahaha.
    Ik vind het echt geweldig hoe dat jij al die marsepein figuurtjes zo prachtig hebt gemaakt.

    Groetjes,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig~!! Ik ben heel benieuwd hoe je taart gaat worden maar dat kan vast niet anders worden dan een succes!
    Wat heb je die andere taarten ook mooi gemaakt om positief jaloers op te worden haha!
    Succes met de voorbereidingen.
    groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke taarten en ik ben benieuwd hoe deze taart eruit gaat zijn. veel plezier met de voorbereiding. fijne dag groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super mooie taarten heb je
    al gebakken en ik ben nu benieuwd
    naar de volgende

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige taarten!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een prachtige taarten! Ik zie je nu al stralend aan het aanrecht staan, fijne zonnige dag, liefs Else

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alle creativiteit komt bij deze hobby ook weer kijken! Prachtig gedaan, ben zelf geen fan van bakken-koken maar het ziet er super uit dus zou ook zo gaan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super taart zeg en wat mooi!!
    Heel veel plezier bij het maken van de taart!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wauw, wat een mooie taarten!!

    Fijn weekend, groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia,

    Bak je die met een pan? Ik heb geen idee hoe het werkt, al ben ik een volleerd bakster!!

    Die marsepein is niet mijn ding, al ziet het er wel leuk uit!!

    Fijne Paasdagen, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Thea,

    Met bakpan wordt ook wel een bakblik bedoelt. Verwarrend naampje.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen