woensdag 12 mei 2010

Een hondje en een poesje



Mijn dochters zijn gek op verkleden. Op 1 staat verkleden als prinses, dat zal bij de meeste meisjes wel zo zijn. En op 2 staat verkleden als hond en poes. Ik had deze 2 zelfgemaakte sets nog niet laten zien. Heel simpel om te maken.

Dan heb ik het eigenlijk over de staarten. Gewoon een lange rechthoek dichtnaaien en vullen. En op een band voor om het middel vast naaien. Klittenband erop naaien en klaar. Ik heb een wat langer stuk klittenband gebruikt zodat beide meiden de staarten passen en er nog een tijdje plezier van kunnen hebben. Wat vooral heel fijn is, ze kunnen ze makkelijk zelf aan en uit doen.

De oren zijn een ander verhaal. Die kunnen bij het rennen en springen afvallen. Waardoor er wel mee gespeeld wordt, maar minder vaak en korter dan met de staarten. Voor de oren heb ik een brede diadeem gebruikt. Ik heb een lange band genaaid, waar de diadeem precies in past en die aan weerskanten lang genoeg was om onder de kin te sluiten met klittenband.
Bij de eerste versie had ik de band niet door laten lopen. Maar toen bleven de oren afvallen. Dit is ook nog niet ideaal, het zit gewoon niet lekker.

Ik wil nog op zoek gaan naar simpele petjes en daar oren aan naaien. Misschien dat dat een betere oplossing is. Petjes zouden ze ook zelf op kunnen zetten.
Als iemand een betere of andere oplossing heeft, hoor ik het graag!


Groetjes,
Lia

6 opmerkingen:

  1. Schattig en wat zijn ze er lief uit, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, vooral die staarten. Onze jongste ja die is inderdaad dol op princesse kleding.

    groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er leuk uit, en inderdaad helemaal niet zo moeilijk te maken.
    Wat een gezellige blog heb je trouwens.
    Ga je volgen, zou het leuk vinden als je ook eens een kijkje op mijn blog komt nemen.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je verkleedspullen voor je kinderen maakt Lia !
    Ik denk dat de oren op een petje naaien een hele goeie oplossing kan zijn, succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk gezicht!! kan me voorstellen dat ze daar veel mee spelen! Ik zit ook aan een petje te denken. of een soort bivakmutsje?

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Lia.
    Was even aan het bloggen en kwam op je blog terecht.
    Leuke verhalen en mag zelf ook graag creatief bezig zijn. Binnenkort verschijnt "hello Kitty" op mijn blog. Ben haar aan het haken.
    Ben je volger geworden.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen