vrijdag 7 mei 2010

Taartjes


Het leek me wel leuk om voor mijn verjaardag morgen een chocobom te maken. Na alle marsepein en fondant taarten, even wat anders.

Het is een chocolade biscuit gevuld met mokkacrème, opgeklopte ganache en aardbeiencrème. Overgoten met ganache (slagroom met chocola) en versiert met chocoladestokjes en M&M's.

Mijn dochter verraste me met de vraag waarom ik voor mijn verjaardag wel een lekkere taart had en zij en haar zusje niet.  En toen kwam de uitleg; een taart met M&M's is veel lekkerder en mooier dan een prinsessen of teletubbie taart.
Oké het is nu al duidelijk, ze is net zo gek op chocola als ik.
Met haar verjaardagstaart was ze trouwens wel blij, en daar heeft ze ook lekker van gesmuld. Maar een taart met zoveel chocola erop, blijkt wel heel veel indruk te maken op mijn meisje.



Ik maak normaal mijn taartjes altijd 1 dag van tevoren, maar morgen lukt het me niet om taart te maken. Daarom vandaag ook 2 moederdagtaartjes gemaakt. Zondag zijn die vast ook nog heerlijk.
Gemaakt met een gewoon biscuit en gedecoreerd met marsepein. Ze hebben dezelfde vulling als de chocobom. Op de taart in hartvorm zitten eetbare glittertjes.


Iedereen alvast een heel fijn weekend,
Lia

14 opmerkingen:

  1. Daar wil ik wel eens in bijten :D hihi,
    die zien er echt super mooi en ook heel lekker uit! Veel smulplezier
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh wat een plaatjes die taarten. Je kunt wel een winkeltje beginnen. Zou er zo een hap van willen nemen. Mijn complimenten hoor.
    Ik wens je een hele fijne dag toe en alvast van harte gefeliciteerd.
    Groetjes van ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw way zien die er lekker uit zou er zo zin
    in krijgen. Al vast van harte gefeliciteerd
    en een hele gezellige dag morgen

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige taarten!!en lekker!! dat weet ik zeker!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo zeg dat ziet er prachtig en vooral ook lekker uit! Daar zullen jullie vast van genieten, Een hele leuke dag gewenst en alvast van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm lekkere en mooie taarten heb je gemaakt, geweldig . fijne verjaardag en een gezellige dag, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie taarten,die zullen smaken.

    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en je taarten zien er werkelijk prachtig uit!!
    Die met de m&m's is ook mijn favoriet ;-)
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Lia, alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Maar dat moet vast lukken met al die lekkere dingen die ik vandaag hier zie. OHHHHHHHHHHH alleen de gedachten al van een klein hapje, sorry kwijl drup hmmmmm lekker.
    fijne dag morgen, knuffels Else

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    De taarten zijn prachtig geworden. Heel eerlijk gezegd...als ik mocht kiezen...dan zou ik ook voor een stukje chocoladetaart gaan ;-)
    Mooi bedacht ook met dat randje chocoladestokjes er omheen.

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig, ze zien er fantastisch uit en het water loopt me in de mond.
    Groet Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MMMMM dat ziet er lekker uit .geweldig,Leuke blog heb je .Groetjes Nora

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O wauw ; ik ga voor die van chocolade ;-)Die andere is trouwens ook prachtig !
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lia, wat een heerlijkheden heb je weer gemaakt. Een chocobom...Mmmmmmmmmm Het water loopt me de mond in.

    BeantwoordenVerwijderen