donderdag 30 september 2010

Boe!



Het leek me leuk om de houten boompjes in mijn Halloween hoekje te vullen met kleine spookjes. Ik wilde simpele spookjes die snel klaar waren maken.



Het lijkt me een leuk werkje om samen met kinderen te maken. Voor wie ze ook wil maken:
Knip een cirkel uit wit katoen van ongeveer 14 cm doorsnede. Daarna kan je punten uit de cirkel knippen zoals op bovenstaande foto.
Maak in het midden een lusje om het spookje aan op te kunnen hangen. Leg vervolgens een balletje of kraal van zo'n 15 mm in het midden van de stof en drapeer de stof erom heen. Met een draadje kan je het hoofdje afbinden.
Daarna kan je met een pen oogjes en een mond op het spookje tekenen.


Groetjes,
Lia

8 opmerkingen:

  1. Mooi spokenboompje heb je gemaakt,lekker griezelig , wel een leuk idee om het met kinderen te maken, sla het meteen op. Fijn weekend Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, het staat zo gezellig samen met je slinger!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke spookjes!
    Ik heb ze vorig jaar ook zo gemaakt,
    lekker snel klaar en toch zo leuk :)
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat maakt het helemaal af! Het zijn heel gezellige spookjes geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zien er gaaf uit1 Die ga ik even doorgeven aan mijn bestevriendin en ook juf.. als ik voor de klas stond nog had ik ze zelf gemaakt met de kids, nu mag zij t doen!zal ze leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor, zo eenvoudig en toch zo'n leuk resultaat. Inderdaad leuk om met kinderen te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een enig idee zeg!!! Je brengt me op ideeën. Liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen