woensdag 13 oktober 2010

Spooky en cupcakes


Het duurde wat langer dan ik hoopte, maar zondag had ik eindelijk tijd om mijn Spooky Town display neer te zetten. Al wat jaartjes geleden kocht ik mijn eerste huisje en wat poppetjes uit de serie Spooky Town van Lemax. Elk jaar kwam er wat bij.

Twee jaar geleden maakte ik een display voor mijn verzameling. Geinspireerd door de foto's die ik op het kerstdorpenforum tegen kwam en met uitleg die ik op het forum vond.
De ondergrond, de verhoging en de berg heb ik gemaakt van piepschuim. De meeste bomen en struiken zijn zelf geknutseld. Het display is 50 cm breed en 1,55 meter lang. Meer ruimte heb ik helaas niet. Het display is nog steeds naar mijn zin. Dus waarschijnlijk laat ik het zolang ik er nog niet op uitgekeken ben, zoals het nu is.
Ten opzichte van vorig jaar is het toch wat verandert. Een aantal dingen heb ik verkocht en er is weer het een en ander bijgekomen.

Het begin, enkel de ondergrond:


En zo ziet het er nu uit:

















Mijn Halloween kijkkastje heb ik ook weer te voorschijn gehaald, afgestoft en netjes gemaakt. Dit kastje is ongeveer 30 cm breed, 20 cm hoog en 15 cm diep.


In plaats van een plantje heb ik een tak met een vleermuis en spinnen staan. Wel een beetje vreemd, maar ach, de meiden vinden het geweldig.




De afgelopen week hebben we weer heel wat gebakken. Sanne was aan de beurt om wat lekkers mee te nemen voor de weeksluiting. Ze zei letterlijk: Mama, ik mag koekjes meenemen, maar dat doen we niet hè. We gaan cakejes versieren.
Ja, daar kan ik geen nee tegen zeggen. De keuze viel op cupcakes met een spinnenweb en spinnetje erop.


De meiden hebben voor een aardigheidje voor hun juffen allebei versierde mini cupcakes gemaakt en die in een doosje gedaan.


Zelf maakte ik een aardigheidje voor een buurvrouw die jarig was en op visite kwam. Een doosje gevult met smaakjes thee en cupcakes. Helaas wilde de foto's maar niet lukken en zijn de reliefjes nauwelijks zichtbaar.

Voor een kraamvisite hadden we een leuk cadeau uitgezocht, maar ik kon het toch niet laten nog wat mini-cupcakejes voor erbij te maken. Ze liggen op een babybordje.

Voor iedereen alvast een gezellig weekend!
Lia

8 opmerkingen:

  1. Wauw wat ontzettend mooi zeg!
    je hele huis is klaar voor Halloween incl de versnaperingen!
    Prachtig!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw super erg mooi gedaan, maar voor mij wel wat te griezelig ;-D. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauuuuw wat is dit schitterend en de cupcake's zien er ook weer mooi en lekker uit

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gemaakt zeg. En die cupcake's zien er heerlijk uit. Marsepein is het toch, waar de figuurtjes van zijn gemaakt? Waar haal je zoiets, nergens hier in de omgeving kan ik het krijgen. En aangezien ik ook erg van bakken hou, is dat echt jammer, hihi:)
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Je bent er maar druk mee geweest, maar het resultaat mag er wezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh wowww Lia,Wat schitterend is dit allemaalecht om van te kwijlen.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hello,i visited your blog is very beautiful.I loved your creations come visit my blog ok.(terradeduendes.blogspot.com) hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow zeg ik vind alles helemaal geweldig. naar je Halloweentafereel blijf je kijken zeg geweldig en de cupcakes zijn super!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen