vrijdag 12 november 2010

Hij komt, hij komt...


...die lieve goede Sint.
Dit jaar maakte ik voor Sinterklaas een slinger en krans. Maar de decoratie van voorgaande jaren is ook weer tevoorschijn gehaald. Ik ben gek op Sinterklaas. Zal dat te merken zijn?

Bovenstaande display maakte ik vorig jaar. Voor het straatwerk ponsde ik uit eierdozen vierkantjes. Het was aardig wat werk, maar als ik kijk naar het resultaat vind ik het meer dan waard.


De boom is gemaakt met decoratiemateriaal dat ik in een tuincentrum tegen kwam.
De grachtenpandjes zijn van Luville. De Sinterklaas, Pietjes en Americo zijn popjes die gespaard konden worden bij de Blokker.




Dit display maakte ik 2 jaar geleden en ik ben er nog steeds blij mee. In het display staan een boot en verlichte maan van Lemax en een vuurtoren van Dickensville. De popjes van vilt die op de boot staan, kreeg ik ooit van iemand.
Het display is onder andere gemaakt van piepschuim, zand met veel behangplaksel, "gras" uit een modelwinkel en transparante kit (het water). De bomen zijn gemaakt van elektradraad en bloemistentape.


De lichtjes branden 's-avonds zo sfeervol.


Dit Sinterklaaskastje was één van de eerste kijkkastjes die ik maakte toen ik de poppenhuishobby ontdekte. Het is schaal 1:12 en gemaakt in een dubbel Ikea kijkkastje. Tot nu toe is het elk jaar met een miniatuurtje aangevuld.



Alle cd's, boeken en dvd's zijn uiteraard ook meteen tevoorschijn gehaald. Die horen er bij, en er is keus genoeg. Had ik al gezegd dat ik een zwak voor Sinterklaas heb?




Van het weekend wil ik alvast op zoek gaan naar een leuk puzzelplaatje voor een taartje op 5 december. Het taartje van vorig jaar vond ik zo leuk om te maken, daar moet een vervolg op komen..




Voor iedereen die net zo gek is op Sinterklaas, veel plezier morgen bij het kijken naar de intocht!

Groetjes,
Lia


15 opmerkingen:

  1. Fantastisch wat heb jij dat leuk gedaan allemaal zeg, héél gezellig.
    Echt Sint bij jou in huis.

    Fijne avond groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat een werk maak jij er allemaal van, prachtig. En ik vond halloween al uitgebreid ;)
    Wat mogen we wel niet met kerstmis verwachten aan pracht en praal?!
    Gr. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw echt super Lia!!!
    Mijn zoontje is pas 1, maar denk dat ik alvast dingen ga verzamelen voor volgend jaar!
    Echt hele leuke ideeën! Dankjewel!!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee hoor, helemaal niet te merken dat je dol bent op sint.(haha)
    Wat een leuke dingen heb je gemaakt.

    GRoeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh wowwww Lia,Wat ongelofelijk,wat is dit allemaal schitterend gemaakt.
    Dat kastje echt woww,ben er gek op ,ik heb ook van die kastjes gemaakt en staan.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat leuk allemaal, gezellig en je taart en cakejes Super, Fijn weekend Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dat er gezellig uit Lia. Wat een werk heb je ervan gemaakt. Supergezellig hoor!
    Geniet ervan meis. Mijn kinderen zijn nu echt te groot geworden en voor het eerst sinds 14 jaar sta ik niet meer op de haven om Sint te verwelkomen. (ik ga in plaats daarvan naar de Kreadoe) ook niet verkeerd.
    Fijn weekend, lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja hoor,hier nog zo'n Sinterklaas freak haha.
    Ik heb net ook al mijn decoratiespullen voor de dag gehaald en ga morgen alles versieren en natuurlijk pepernoten bakken en tv kijken(word een druk dagje haha). Maar om even opjouw creaties terug te komen: HELEMAAL GEWELDIG!!!!
    Mijn mond viel bij iedere foto iets verder open.

    Liefs, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat prachtig allemaal.
    Dat worden zeker leuke sinterklaasdagen bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het is supergenieten om op jouw blog te lezen en te kijken! wat een moois allemaal weer! super!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontzettend leuke post.
    En wat een werk heb je er van gemaakt. Het poppenhuistafereeltje is ech helemaal geweldig net als de rest.
    Eerst Sint en dan gaan we pas aan de kerst denken, zo hoort het toch. Het is zo'n leuke traditie die moeten we in ere houden.
    groetjes en een heel fijne week.
    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia,

    Het is geweldig, zo mooi als je dit allemaal gemaakt hebt! Tot in de details!!
    Ik vind vooral de laatste foto met de cupcakes zo prachtig!!
    En dol op Sinterklaas,hoezo???
    Niks van te merken!!!
    Ik wens je een hele fijne Sinterklaastijd!

    Groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, nog zo iemand die van sfeervolle hoekjes houdt.
    Vanmiddag heb ik mijn sinterklaastafereeltje ook maar weer neergezet.
    Ben het aan het uitbreiden, want meer dan een sinterklaasje, zwarte piet in een juten zak en het paard heb ik nog niet.
    Maar dat komt eraan.
    Aankomend weekend volgt een blogje met foto.

    Groetjes,
    Anna Martijne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O Lia wat een enige dingen maak je toch ! Ben weg van je display's, zo leuk en sfeervol .
    groeten Els

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lia geweldig gedaan, ik heb hem bij de sintlinks op www.poohbeers.eigenstart.nl gezet als inspiratiebron!

    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen