maandag 13 december 2010

Hartjes en belletjes


Op veel blogs kwam ik de afgelopen maanden mooie stoffen hartjes tegen. Het leek me een vreselijk leuk werkje om te maken. En dat bleek ook zo te zijn.
Zelfs het voorbereidende werk, op zoek naar de materialen, was al leuk om te doen.

Ik ben mijn dozen met stofjes ingedoken op zoek naar rode en groene stofjes. Bij mijn moeder mocht ik de knopendoos plunderen en vond ik behalve knopen ook wat leuke hangertjes. Ik vulde bakjes met belletjes, glazen en houten kralen en lintjes. Zodat ik van alles voor handen had en makkelijk materiaaltjes bij elkaar kon zoeken. Mijn yo-yo makers kwamen eindelijk ook weer van pas.

Er ontstonden hartjes gemaakt van kerststofjes.


Hartjes van restjes kerststof.


Hartjes van rood, witte stofjes. Deze kregen geen groene details, zodat ze gedurende het jaar ook leuk zijn als decoratie.


En hartjes van restjes rood, witte stof. Deze spreken me het meest aan. Voor nu heb ik wel genoeg hartjes gemaakt, maar mezelf kennende zal ik er later nog wel wat bijmaken. Wie weet voor Valentijn.


Tijdens mijn speurtocht naar leuks om de hartjes mee te versieren, vond ik een doosje met grote bellen en klokjes. Twee ervan had ik ooit los gekocht. De rest heb ik in de loop van de jaren van kapotte of lelijk geworden decoraties gesloopt. Alles lag al op tafel, dus ik kon meteen aan de slag om ze op te leuken.


Onderstaande hartjes heb ik nog niet eerder laten zien. De meeste waren al af, een paar lagen nog te wachten op een touwtje.
Deze hartjes hangen in onze kerstboom. Ik heb ze gezaagd uit het hout van wijnkistjes. Een tijd lang bewaarde ik wijnkistjes om hobbymateriaal in te bewaren. Maar tijdens één van mijn opruimacties,  bedacht ik dat de kistjes toch niet zo handig waren om de spullen in op te ruimen. Nu zijn het leuke houten hartjes, in allerlei diktes. En het mooie aan de hartjes vind ik dat de nerven van het hout nog zichtbaar zijn.


Voor nu heb ik al mijn knutselspullen netjes opgeruimd. Komende week mag ik aan het bakken voor op school en de peuterspeelzaal. En wil ik zorgen dat er ideetjes en materialen voor knutselwerkjes voor de meiden klaarliggen voor in de kerstvakantie.

Iedereen veel plezier met alle kerstdecoraties en voorbereidingen voor kerst!

Groetjes,
Lia 

11 opmerkingen:

  1. Wat vreselijk leuk gemaakt...en die belltjes...precies hetzelfde ideetje als ik(alleen staat ie bij mij nog in mijn ideeenschrift)..wat grappig!
    Die houten hartjes zijn ook erg leuk..ook leuk aan een cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaaa wat een boel hartjes, en wat zijn ze mooi! Ben ook gek op hartjes maar nog niet aan toegekomen om te maken dus dit is een feestje om naar te kijken.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,
    Ik heb je blog even uitgebreid bekeken.
    Wat maak jij leuke en vooral ook lekkere dingen!
    Ik volg je vanaf vandaag.
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een boel leuke hartjes heb je gemaakt.
    De boom met belletjes vind ik ook erg mooi, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh wat zijn die hartjes leuk!! Ga ook eens terug moeten gaan naaien :)
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer mooie en leuke dingen gemaakt! Het is weer prachtig!

    Liefs Melanie
    ma-de-by-me.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo wat een werk zeg maar ze zien er wel heel
    mooi en leuk uit.


    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. GEWELDIG!! echt helemaal leuk :)
    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige creaties heb je gemaakt Lia,mooie stofjes en kleuren.
    Geweldige details.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje Lia,

    Als jij begint doe je het meeteen ook goed!!!

    Wat een boel hartjes heb je gemaakt! Het ene is nog mooier dan het andere!! Prachtig!

    Wat je met een klein lapje en een paar knopen al niet kunt doen!!

    Fijne week, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen