woensdag 15 december 2010

In de kerststemming


Wat word ik toch vrolijk van al de bloggers die ik volg en die hun kersthuis laten zien. Een kijkje nemen in het kersthuis van een ander blijft leuk. Ik heb veel kerstbomen met witte decoraties gezien, maar ook glimmende ballen blijven in.
De onze is anders. Een drukke overvolle boom, zonder ballen, maar met ornamenten van hout en stof en metalen bellen in de hoofdkleuren groen, rood en wit.
Zien jullie de piek? Ik kon geen piek vinden die ik bij deze boom vond passen. Daarom heb ik een strik gemaakt van een breed lint met daar onder een gebreide sneeuwpop. Ik vond de sneeuwpop in een klein winkeltje en werd er opslag vrolijk van. Echt mooi is hij niet, meer mooi van lelijkheid en ik viel er als een blok voor.

De rendierkop die aan de muur hangt, heb ik een jaar of 3 geleden gemaakt van hout.


Nog een detailfoto. Ik hoop dat hij duidelijk genoeg is. De boom wou maar niet goed op de foto komen.


Snelle cupcakes voor de klas van mijn oudste dochter. Ik was van plan de cupcakes anders te decoreren, maar had enkel tijd voor uitstekertjes. Zelf vond ik het jammer, maar de reacties waren super. En mijn dochter vond de cupcakes met het hartje, de simpelste dus, het allermooist..


Voor de mijn jongste dochter heb ik deze kerstboomkoekjes voor op de peuterspeelzaal gemaakt. Gedurende het jaar mogen de kinderen op de peuterspeelzaal niet snoepen. Alle tractaties worden mee naar huis genomen. Maar voor kerst wordt er een uitzondering gemaakt. Dan mogen de papa's en mama's voor een  kerstfeestje op de peuterspeelzaal komen en worden er lekkere dingen meegenomen.
Isa was duidelijk, ze wilde koekjes en smarties meenemen. Zo kwam ik op het idee voor kerstboomkoekjes versiert met smarties.


Mijn digi weigert. Voor nu zitten er geen foto's in van de rest van onze kerstversieringen. Daarom wat oude foto's van mijn poppenhuisprojecten in schaal 1 op 12 in kerststijl. In de tussentijd zijn er wat aanvullingen bijgekomen, maar spectaculair verandert zijn ze niet.
Bovenstaande kerststallen staan in mijn boekenkast. Ik zou wel meer kerststalletjes willen maken en vullen, maar meer plek heb ik er helaas niet voor. Het kerststalletje met de kerstvrouw heb ik vorig jaar gemaakt. De andere is ouder.




Dit is de voorkant van mijn kerstwinkel. De meeste kerstmini's die ik maak, krijgen een plekje in deze winkel. Op de foto is helaas de verlichting niet te zien. Het kerstman hoofd is een glazen hanger die ik in de muur geplaatst heb.




En de binnenkant van de kerstwinkel...


Voor dit kijkkastje blijf ik een zwak houden. Het is 1 van de eerste poppenhuis projecten die ik gemaakt heb. Het is gemaakt in een Ikea kastje. De ramen zijn 4 glazen raamhangers die ik in een voorzetmuur gemaakt heb. Er achter zitten lampjes zodat er licht door de ramen schijnt.
Ik dit kastje zitten veel swapjes.

Groetjes,
Lia


9 opmerkingen:

  1. zo zeg jij bent echt een creatiefe bij,schitterend gewoon.en je kersthuisjes zullen in het echt nog wel mooier zijn,prachtig gewoon.
    gr anja;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er allemaal leuk uit, en die kerstboomkoekjes wat een schatjes.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende foto;s heb je geplaats, ik heb er van genoten!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het er bij jullie gezellig uit, die koekjes en cakejes Super. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie dingen maak je toch. naar zulke dingen kun je bljven kijken. zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Lia,

    Wat kan jij leuk bakken zeg! Volgens doe je het ook graag en creatief......
    Je hartjes vind ik ook super geworden, staat vrolijk in deze wintertijd....
    Fijne dag en de groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige kerstsfeer bij jullie thuis, prachtig ziet het er uit!! En die koekjes zijn volgens mij allemaal om te smullen, zou niet eens kunnen kiezen. Fijn weekend, groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi LIa,

    Wat onzettend mooi je kerststalletje en kerstwinkel!! Ik kan me voorstellen dat je daar me veel plezier aan hebt gewerkt!
    En een boom waar heerlijk veel in te zien is!
    Fantastische tractaties!! Bijna jammer om op te eten!!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er gezellig uit allemaal :)
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen