woensdag 26 januari 2011

We hebben een zoon!

Het is wat weekjes stil geweest op dit blog. Maar ik ben er weer. En wil jullie graag voor ons groot nieuws vertellen. Drie weken geleden, op woensdag 5 januari is onze zoon Justin geboren. We zijn nu volop aan het genieten van onze zoon en broer. Het is zo leuk om te zien hoe trots en lief de meiden voor hun broertje zijn.


Bij zoiets feestelijks hoort natuurlijk een traktatie. Isa van 2 bedacht dat ze op koekjes met muisjes wilde trakteren. Ik had al cupcakes met muisjes in gedachten. Koekjes met muisjes ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Maar ze wist het zeker, het mochten geen beschuitjes of cakejes zijn. Het moesten echt koekjes zijn. Haar grote zus vond het meteen een geweldig idee en wilde dit trakteren op school en op de korfbal.

Bij elkaar zijn dat heel wat koekjes. Daarom heb ik tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap alvast de koekjes gemaakt en ingevroren. Invriezen en ontdooien bleek geen probleem te zijn. De meiden vinden het geweldig als ze mogen trakteren en de reacties op de koekjes waren ook erg leuk. Dus het werk is het meer dan waard geweest.

Sanne heeft 3 juffen en voor de 2 juffen die op een andere dag dan de dag van traktatie les geven, nam ze ingepakte koekjes mee.


De koekjes zijn bedekt met een laagje royal icing, waarop ik de muisjes heb laten vallen. De icing wordt hard en de muisjes zitten daardoor muurvast.

De trotse vader heeft uiteraard ook getrakteerd. Ik had ooit ergens op elkaar gestapelde cupcakejes gezien en dat wilde ik ook wel eens maken. Dit is mijn geboorteversie.


Een gewone cupcake, gevuld met pralinécrème en bekleed met marsepein. Daarop een mini cupcake met een laagje royal icing en muisjes. En bovenop een ooievaartje met baby gestempeld in fondant. 
De mini cupcake heb ik met een dotje royal icing op de onderste cupcake geplakt. 
Deze stapelcupcakejes bleken gelukkig ook makkelijk in te vriezen te zijn.


Verder lag er nog meer in de vriezer te wachten. Waaronder gewone cupcakes.


Mini cupcakes en chocolade eendjes. De eendjes zijn heel makkelijk te maken, maar het resultaat is zo leuk. Je smelt chocola en giet dit in een ijsblokjesvorm. Dat is alles! 

 
Slagroomsoesjes met muisjes.


Een dag voordat onze kraamhulp weg ging, bedacht ik dat ik haar graag een bedanktaartje mee wilde geven. En na het rustig aandoen wat me niet zo beviel, had ik ondertussen ook weer echt zin om iets te bakken. Het resultaat was dit vrolijk gekleurde taartje. 


Vorige week was een vriendin jarig. Ze wilde graag een kadobon van een hobbywinkel. Alleen ziet een bon in een envelopje er niet echt feestelijk uit. En we wilde er toch wat leuks van maken, omdat ze 40 jaar werd.
Voor deze gelegenheid leek een cupcakeboeket een goed idee. Deze wilde ik ook al een tijdje maken, dus dat kwam goed uit. Het idee komt hier vandaan.


En ziet het er ingepakt niet feestelijk uit?


Ik ga nog even verder met bakken. Isa wordt volgende week al weer 3 jaar. Daar hoort een leuke verjaardagstaart bij.

Groetjes,
Lia

29 opmerkingen:

  1. Wauw jij bent weer lekker bezig geweest :) Ziet er allemaal super uit!!
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je zoon, wat veel zoetigheid. Bij het zien krijg ik 'n beetje pijn aan mijn tanden. Ik wens jullie het allerbeste toe en geniet van het prille begin van het nieuwe leven.
    grt. Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met jullie kleine ventje!!! En wat heb je ontzettende lekkere en leuke dingen gemaakt.

    Gr Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteeeeerd met je miniman!
    Jeetje wat ben je lekker druk geweest zeg! Maar het resultaat mag er zijn, het ziet er prachtig uit!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

    Wat een leuke dingen heb je gemaakt met die muisjes! Heel erg leuk meid!

    Ik kan me voorstellen dat je nu even rustig aan doen, wel weer zin in iets leuks had!

    Ze zijn dan ook goed gelukt!

    Geniet van je mannetje, het gaat zooo snel!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
    je hebt het er maar drukl mee gehad met alle traktaties maar ze zijn schitterend geworden en vast erg lekker ;-)
    je boeket is ook echt uniek!
    Geniet maar lekker van de kids!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk mijn ogen uit hier bij jou, meid wat een mooie cupcakes, heel leuk gedaan.
    En nog van harte gefeliciteerd met jullie zoon geniet ervan.
    kom graag nog weer es bij je kijken met al dat lekkers, hihi...

    Fijne dag groet stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteed met de nieuwe wereldbewoner! Heel veel geluk, gezondheid en plezier met elkaar gewenst voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte gefeliciteerd! Wat ben je druk geweest met al dat lekkers, het ziet er allemaal prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
    Wat een prachtige traktaties, gewoon jammer om op te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd met je zoon!
    wat ben je alweer superactief zeg.
    mooie en lekkere dingen heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met jullie zoon, leuk twee dochters en nu een zoon geweldig. Wat een leuke lekker dingen heb je gemaakt, Geniet lekker van elkaar. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een zoon wat geweldig, van harte en geniet ervan.
    En wat ben je druk geweest om al dat moois/lekkers te maken.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooooooooooh, wat mooi, wat heerlijk, en wat ontzettend van harte gefeliciteerd! Weer een wondertje, zo mooi en puur. Geniet ervan! En geniet van je prachtige gave, je maakt echt helem mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia en rest van de familie!
    Van harte gefeliciteerd met Justin!! Veel geluk samen!

    En o, wat een fantastische tractaties!! Geweldig dat je dat allemaal zelf maakt! Het ziet er prachtig uit. En het smaakt vast heerlijk!

    Groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ah, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! En wat een super leuke traktaties heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje! En wat ziet het er allemaal geweldig en lekker uit!!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Lia, natuurlijk moest ik even kijken op jouw blog en val met mijn neus in de koekjes! Dat ziet er lekker uit! Gefeliciteerd met de geboortje van jullie zoon. Genieten hoor en veel geluk samen. Groetjes Maud

    BeantwoordenVerwijderen
  19. gefeliciteerd met jullie zoon!!

    ik zag op mijn blog dat je me bent gaan volgen, zodoende hier beland...wat een mooie taarten en cakejes..geweldig!

    ga je volgen.
    groetjes angela

    BeantwoordenVerwijderen
  20. GEfeliciteerd met je zoon ! Veel groetjes, Rozemie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia en familie, van harte proficiat met de geboorte van jullie zoon en broertje Justin! Heel veel geluk, liefde en gezondheid samen, en dat het maar een grote jongen mag worden.
    Wat ben jij ontzettend druk geweest zeg met tractaties....tjonge, jonge. Petje af! Alles zorgvuldig voorbereid, heel knap. Bovendien ziet het er verrukkelijk uit.
    Liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia, wat leuk om te lezen dat jullie een gezonde zoon hebben gekregen. Van harte gefeliciteerd met dit nieuwe ventje!
    En wat een lekkere dingen heb je gemaakt, het ziet er allemaal heerlijk uit.
    Ik wens je een fijne tijd met je gezin, geniet ervan ! Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia.....nou wat leuk die link op je blog voor mijn give away !!! gefeliciteerd met je zoon leuk hoor al dit zelfgemaakte lekkers......dus we krijgen nu baby foto's te zien hier !! ik ga je gelijk volgen ....wil ik niet missen natuurlijk !!! hahahahah!! liefs geniet van de kleine met je hele gezin !!!...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Proficiat! Wat een prachtige tractaties en van die mooie taart smelt ik helemaal weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
    Ik heb mijn ogen uitgekeken wat een heerlijke kunstige cupcakes! Geweldig dat je dit zo mooi kunt maken!
    Geniet met volle teugen van je kleine zoon!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heb je die soesjes ook van te voren gemaakt en ingevroren ?
    Mvg patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die waren ook van tevoren gemaakt en ingevroren.

      Groetjes,
      Lia

      Verwijderen