donderdag 24 februari 2011

Een weekje verder


We zijn al meer dan een week verder sinds mijn laatste post. Wat gaat de tijd snel. In de woonkamer ligt nog steeds een berg met hobbyspullen onaangeraakt. De reden dat ik niet met mijn stofjes aan de gang gegaan ben, is wel een leuke. Ik mocht de verjaardagstaart van Isis maken. De enige wens was dat Koning Koos, Sassa en Toto op de taart kwamen. In vrije uurtjes had ik de afgelopen week alvast alle voorbereidingen gedaan. Er gaat aardig wat tijd zitten in marsepein kleuren en de versieringen maken en ik geniet veel meer van het maken als ik het op mijn gemak kan doen.


Ik kreeg vragen over hoe zo'n taart gemaakt wordt. Veel informatie daarover is hier te vinden. Vooral bij de FAQ. Ik heb ooit een site gezien met duidelijke foto's, maar helaas kan ik die niet terug vinden. Als iemand weet welke ik bedoel, hoor ik het graag.
Een volgende keer als ik minder tijdsdruk heb om de taart af te krijgen, zal ik ook wat foto's maken tijdens het taart maken.

In de vriezer had ik nog een mislukt taart kapsel liggen. Ik was van plan daarmee cake pops te maken, maar we hadden de vriezerruimte al nodig. Tja, wat moet je dan met zo'n kapsel.
Toen kwam het idee om de meiden een eigen taartje te laten maken die ze daarna meteen op mochten eten.


Ik stak rondjes uit waarmee ze het taartje op konden bouwen. Voor de vulling was er de keuze uit slagroom, banketbakkersroom en jam. En voor de versiering hagelslag en sterretjes.


De meiden hadden de grootste lol en waren trots dat ze in no time een taartje gemaakt hadden. Ik had bedacht dat dit misschien een leuk idee zou zijn voor op een verjaardagsfeestje, maar ik denk dat ik dan toch eerder voor cake versieren zou gaan.

Deze wil ik toch nog even laten zien. Sanne had juffendag op school en wilde graag een cadeautje maken voor haar 3 juffen. Ze wist ook al wat, hartjes die mama gemaakt had. Het werd een echt samenwerkingsproject. Sanne koos de stofjes, maakte de rozetten (met yo-yo makers), vulde de hartjes en lijmde de rozetten op de hartjes.



Bovenstaande foto komt van het blog van Roos van Freubeldingetjes . Ik won dit weggevertje, is hij niet geweldig. In het gehaakte hoesje zit een lippenbalsem. Jullie begrijpen wel dat ik erg blij verrast was te lezen dat ik deze gewonnen had. Kan niet wachten tot hij op de mat valt.

Iedereen alvast een fijn weekend en tot volgende week.

Groetjes,
Lia

16 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je prijsje!
    En wat ziet die taart er fantastische uit!
    Zonde om op te eten eigenlijk.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige taart als je die in de winkel moest kopen dan was het niet te betalen, zo mooi weer.

    Leuk die hartjes zeg.

    En leuk om iets te krijgen hé.

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongeloofelijk hoe jij dat kan, wat een talent, gefeliciteerd, en je bent al goed op weg je kinderen je fantastische creatieve genen door te geven, wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie taart ...leuke die hartjes ...en handig die sleutelhanger...kortom.. een leuke post..fijne dag ! liefs van mij...xxx...leuk die roze ruitjes op je blog......staat mooi bij mijn eendje ...hihihi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi hi dankjewel voor je lieve berichtje op mijn blog. En dat mag je vragen hoor; ik wordt - jawel - 33 (nu kan ik het niet meer omdraaien helaas :P). En wat leuk dat je mijn give away op je blog hebt gezet! :)

    En wat een super mooie taarten kun jij maken zeg!! Heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een Super mooie taart heb je gemaakt,ik vind het knap en wat een geduld werkje lijkt me.
    Gefeliciteerd met je weggevertje. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh die taart is echt geweldig :) Zo leuk!!
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een kunstwerk van een taart heb je gemaakt. Knap hoor. Bijna zonde om op te eten.
    De hartjes voor de juffen zijn ook al zo leuk.
    Hopelijk heb je de lipbalsem ondertussen al ontvangen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,

    Wat supr!! Hij is goed gelukt hoor!

    Ik weet hoeveel tijd er in gaat zitten. Poehhhhhh...zeker als je veel met de hand vormt!
    Dat uitsteken valt uiteindelijk wel mee.

    Leuk dat je samen met je kids kunt knutselen!

    Fijn weekend, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw Lia, wat een Super prachtige taart is dat geworden!!! Gewoon zonde om erin te snijden. Kan me voorstellen dat het veel voldoening geeft om op het gemak te kunnen freubelen aan zo'n kunstwerk.
    De harten voor de juffen zijn ook super. Wat zijn jullie toch creatief! Gefeliciteerd met je giveaway hoor, wat ontzettend leuk.
    Een heel fijn weekend toegewenst,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia, prachtige taart zeg! ik heb je een award toebedeeld, hoop dat je dat niet erg vindt ;)
    Gr. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw die taart is echt heel erg mooi gepuzzeld! Prachtig :) die hartjes zijn trouwens ook schitterend, heel leuk om cadeau te geven (en te krijgen natuirlijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia, ik ben helemaal weg van je taarten echt SUPER!! En dan ook nog even samen frobelen met Sanne, TOP. En als kers op de taart nog een leuk prijsje. Fijne avond, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi lia,

    wat leuk dat je volger bent geworden van mijn blog.
    Natuurlijk kom ik dan ook even bij jou spieken ;)
    Wat maak je prachtige taarten zeg!!! die zien er echt uit om op te 'vreten' ;) Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen