dinsdag 1 februari 2011

Verjaardagsvoorbereidingen

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties op mijn blogje over de geboorte van onze zoon. Zoveel mensen die leuk reageren zonder ze ooit gezien te hebben. Ik blijf het hartverwarmend vinden.


Morgen wordt mijn kleine meid al weer 3 jaar! Dan hoor je natuurlijk als 3-jarige in het middelpunt van de belangstelling te staan. Daarom hebben de babyslingers en geboortekaartjes nu plaats gemaakt voor verjaardagsslingers.


Bovenstaande verjaardagsslingers had ik voor Isa's eerste verjaardag gemaakt. De letters zijn gezaagd en samen met houten kralen aan een touw geregen. Het was erg veel werk, maar hopelijk gaan ze nog wat jaartjes mee. Ik word nog steeds vrolijk van de slingers als ze weer tevoorschijn komen.


Voor morgen heb ik dit taartje gemaakt. Ik wilde een leuk taartje waarin niet al te veel tijd ging zitten. Tussen alle drukte door ben ik ook nog bezig met de voorbereidingen voor de grotere verjaardagstaart voor het feestje dat we zaterdag houden.
Ik heb gekozen voor een chocolate mud cake die ik overgoten heb met ganache. Hij is versiert met chocolade Lego popjes, blokjes en verder met felroze bloemetjes van fondant om er toch een echte meidentaart van te maken. Als vulling zit er nog een laagje opgeklopte ganache in.
De jarige houdt niet van taart, maar wie weet wil ze toch een stukje proeven. Ze is in elk geval blij met het taartje. Ze keek mee toen ik de taart aan het maken was, en bleef trots vertellen dat zij morgen de kaarsjes uit mag blazen.

Het was de eerste keer dat ik een ganache taart maakte. Op internet las ik dat je een mooi resultaat krijgt als je 3 laagjes giet. Na 2 laagjes was ik tevreden over het resultaat. Maar ai de 3e laag liep niet mooi over de taart, liet druipers achter en weg was het strakke resultaat. Leermomentje voor een eventuele volgende keer. De ganache was te veel afgekoeld. Een volgende keer zal ik niet vergeten te checken of de ganache nog mooi vloeit voor het gieten. Nu baal ik ervan maar ik heb zo het vermoeden dat het de visite niet echt op zal vallen.

Volgende week hoop ik tijd te vinden om weer wat te hobbyen. Over 5 weken bestaat mijn blog een jaar, dat wil ik graag vieren met een give away. Nu alleen nog even afwachten of wat ik in mijn hoofd heb, ook echt leuk wordt.

Groetjes,
Lia

10 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,
    dat ziet er mij een lekkere taart uit :) Heb ik me nog niet aan gewaagd om een grote taart te maken :) Kleine cupcakejes lukte wel! Die lego blokjes zien er zoo echt uit :) hhihi..
    Gefeliciteerd nog met je dochtertje!!
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk taartje !!...gefeliciteerd met je dochter !!!....liefs van mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met jullie dochter! En wat lees ik..... een gezinslid rijker!!! Wauw, wat een geweldig nieuws (had het eerdere berichtje blijkbaar even gemist)! Ik wens jullie ontzettend veel geluk toe en wat heb je toch weer een hoop moois/lekkers gemaakt. Het ziet er geweldig uit en wat een bofferd was de kraamhulp met zo'n mooi taartje! Als ex kraamverzorgende kan ik je melden dat dit vast en zeker het meest originele cadeautje is geweest wat ze ooit in een gezin heeft gekregen. Ha, ha, ze zal vast wel hebben opgekeken toen ze zag dat je al aan het bakken was geweest. Wat zullen de dametjes trots zijn met hun broertje. En de koekjes had ze goed gekozen hoor. Geniet ervan en erg leuk om je weer in Blogland te zien. Fijne verjaardag en je kindjes boffen maar met zo'n mama!!!

    Lieve groetjes,
    Claudette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou je taart ziet er wel heel lekker en mooi\uit en van harte gefeliciteerd met je dochtertje

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je dochter d'r verjaardag al drie jaar, hiep hiep hoera!!

    En wat een leuke taart zeg.
    Fijne dag
    Groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je dochter!
    Het zal vast veel werk zijn geweest om de slinger te maken hij is ook wel erg leuk en uniek, daar heb je nog jaren lang plezier van!
    En de taart....jammie jammie...wat ziet het er heerlijk uit, de legopoppetjes en de steentjes...super! Ik vindt het echt een kunst om zulke mooie taarten en gebakjes te kunnen maken, petje af!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia, gefeliciteerd met Isa! 3 jaar alweer wat gaat de tijd snel, mooie taart heb je weer gemaakt en dan met die kleine man erbij je bent niet te stoppen (lol) fijne dag, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met Isa, wat een leuke naamslinger heb je gemaakt en je taart ziet er erg lekker uit, fijne dag Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je dochter. Mmmm lekker taartje, ziet er goed uit.

    Gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lia,

    Nog proficiat met de verjaardag van Isa. Ze heeft zich vast heel jarig gevoeld met de
    mooie slinger en een prachtige taart.
    Dat je daar nog tijd voor vindt!

    Groeten,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen