zaterdag 9 april 2011

Feest

De afgelopen weken was het stil op mijn blog. Andere blogs lezen was er ook even niet bij. Maar ik heb niet stil gezeten. We hadden feest. Onze oudste dochter werd 5 jaar.

Sanne kreeg deze Doornroosje taart op de dag dat ze echt jarig was en de familie langs kwam.


In het weekend kwamen vrienden en daarvoor wilde ik ook graag zelf een taart maken. Sanne had gevraagd om een taart met chocoladestokjes. Maar een taart met alleen chocolade stokjes eromheen vond ik niet zo leuk voor een kinderverjaardag. Ik bedacht dat de stokjes boomstammen voor konden stellen. En zo kwam ik op onderstaande taart.


Op school trakteerde ze lolly cupcakes.



De juffen en meesters kregen een cake pop. Het was de eerste keer dat ik cake pops maakte. Maar vast niet de laatste keer, wat een leuk werkje is dat.



Na afloop van de korfbaltraining mocht ze deze korfbal cupcakes trakteren. De korfbalpalen zijn net als bij de bloemencupcakes gemaakt met een dextrose lolly.


Na afloop van het kinderfeestje kregen de kindjes als bedankje een koeklolly mee in de vorm van een cupcake.


Het was de eerste keer dat Sanne een kinderfeestje gaf. Het werd een feestje met allerlei spelletjes, een heuse estafette en het begon met een speurtocht. De kale cupcakes die ze mochten versieren met slagroom en allerlei strooisels bleken verdwenen...  
De brief waarmee de speurtocht begon en de aanwijzingen moesten er natuurlijk echt uitzien. Het papier had ik een tijdje in thee gelegd. Daarna laten drogen en de randjes weg gebrand.



Na het kinderfeestje waren we toch wel redelijk moe. Maar ik verheug me nu al op een volgend kinderfeestje.

Iedereen tot blogs!
Lia

11 opmerkingen:

  1. amaai super mooie creaties weer. Daar heb je toch wel wat uurtjes aangezeten he !

    de bloemetjes rond de lolly's zijn die ook van suikerpasta gemaakt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Lia...zit hier met mijn mond open van verbazing zoveel moois !!!....is dit hobby ??? of is het je beroep ????meid wat geweldig mooi allemaal....stinkend jaloers...ik kan nog geen behoorlijke cupcake maken.......whahahahah!!...liefs Ria.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Lia.
    Van harte met je dochters verjaardag.
    En wat ziet dat er allemaal erg lekker en mooi uit. Ben je vast erg druk mee geweest.
    Het feestje zal wel erg geslaagd zijn.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, wat een prachtige taarten en traktaties! Wat een werk!!! en wat een ontzettend leuk kinderfeestje met die opdrachten :)
    Nog gefeliciteerd met je dochter!

    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat lekker allemaal je heb inderdaad niet stil gezeten nog gefeliciteerd met je dochter, Fijne week Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. van harte gefeliciteerd met je dochter, en wat je allemaal gemaakt hebt, in 1 woord, geweldig!!!

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allereerst alsnog gefeliciteerd met jedochter. Ik kan me voorstellen dat jij geen tijd had om te bloggen.
    Wat een geweldige taarten en traktaties heb je gemaakt! Is zo'n prinsessen taart moeilijk om te maken? Daar zou ik mijn middelste heel erg blij mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw, zo'n leuke, lekkere dingen gemaakt!! En wat een leuk feestje zal dat geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello,
    your blog is very cut!!!
    hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er allemaal prachtig uit zeg!
    Je bent professioneel! Heb je daar workshops voor gevolgd of ben je zo creatief?
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik zit zo eens even te scrollen op je blog; je kunt er wat van zeg.!!! Wat een bakster ben je en heel creatief. Leuk joh!

    BeantwoordenVerwijderen