dinsdag 14 juni 2011

Vleugeltjes, prinsessenrokjes en cupcake cupcakes.


Er zat wat denkwerk in, maar uiteindelijk is het me gelukt om bovenstaande vleugeltjes te maken.

Sanne had een verkleedsetje gehad met elfenvleugeltjes erin. Ze was er blij mee, maar de vleugeltjes klapten om en zakten naar beneden als ze ze aan had. In de stof die om de metalen frames gespannen was, vielen al snel gaten die groter en groter werden.
Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan. Als basis heb ik de metalen frames gebruikt. Elke vleugel bestond uit twee losse frames. Deze delen heb ik aan elkaar gemaakt en de twee frames die ik toen kreeg heb ik in z'n geheel bekleed. De vleugels zijn nu een stuk steviger.


Is ze geen prachtige fee? Op school speelde ze bij de weeksluiting fee en werd ze ook geschminkt. De feeënhoed had ik ooit al gemaakt en past er leuk bij.


Van mijn moeder kreeg ik een tafelkleed, tafellopers en twee kaartenhouders van organza. Misschien dat ik het ergens voor kon gebruiken. Ik dacht meteen dat het misschien leuk zou zijn voor verkleedkleding. Mijn meiden zijn gek op verkleden.
Deze twee hoepelrokjes heb ik ervan gemaakt. De onderste delen van de rokjes zijn de kaartenhouders. Doordat deze stug zijn, blijven de rokjes wijd uit staan.


De vriezer moest leeg. Een mooie reden om nog wat cupcakes te versieren. De versiering was makkelijk. Het resultaat vond ik leuker dan ik gedacht had. De cupcake afbeeldingen zijn gestempeld en daarna met een mesje uitgesneden. Ik denk dat ik deze vast nog een keer zal maken.


Groetjes,
Lia

8 opmerkingen:

  1. Ooh wat een schattig fee'tje :) En wat een leuke verkleerdspulletjes heb je gemaakt! De cupcake's zien er ook lekker uit :)
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie feeën. Goed gedaan mama, wat zullen ze trots zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi grietje als feetje !! En je cupcakes zijn idd heel goed gelukt. En waren ze lekker?

    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat leuk en wat zien ze er schattig uit. Knap gemaakt en wie Cupecakes hhmmmm lekker :-D
    Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och wat een schatjes!! Superleuk die vleugels! En erg leuke rokjes!!
    De cupcakes zien er uitnodigend uit!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat zien de dames er geweldig uit! mmm lekker en leuke cupcakes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige cupcakes zeg.. Ik heb ze lang zo mooi niet gezien!!
    Je kunt ze wel verkopen joh

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat mijn dochter al weer 13 is en niet meer blij word van elfenjurkjes en vleugels. Ze zijn erg leuk geworden. De cupcake's zien ze er leuk en vrolijk uit. Ik bewonder je hoor! Drie kleine kids en dan ook nog zulk moois te voorschijn toveren.

    BeantwoordenVerwijderen