woensdag 7 september 2011

Enveloppen


Van de week viel er een leuke zelfgemaakte envelop in de bus. Later zag ik ook zelfgemaakte enveloppen op een blog. De volgende dag zocht ik iets op internet en viel mijn oog op nog meer foto's van zelfgemaakte enveloppen. Ik ben geen kaartenmaker, maar het idee om ook kleurrijke zelfgemaakte enveloppen te gaan gebruiken sprak me steeds meer aan.

Eerst wilde ik een envelop als mal gebruiken. Maar toen ik naar nog meer voorbeelden zocht, kwam ik een houten mal tegen die me erg handig leek en er ook nog eens leuk uit zag. Ik koos voor de houten mal. Ik kocht hem hier en de volgende dag viel hij al in de bus.
Ik had nog een stapel tijdschriften en oude boeken liggen waar ik niemand blij mee kon maken, maar die ik maar niet bij het oud papier kon gooien. Die bleken er ideaal voor.
Het is zo'n verslavend werkje dat ik tussendoor al heel wat enveloppen heb gemaakt. Zien ze er niet vrolijk uit? Waarschijnlijk zullen er nog wel wat bij komen.


Ik heb er zelfs al gebruikt. Worden de etiketten die we al tijden hebben liggen ook weer gebruikt.

Groetjes,
Lia


8 opmerkingen:

  1. O Lia, wat mooi zeg!!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke enveloppen Lia. Ik heb die houten mal ook al een paar keer in een winkel gezien, maar dacht, tja, wat moet ik er nou mee...maar dit vind ik echt supercreatief! Ga hem toch maar op mijn verlanglijstje zetten.
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom bij toeval op je blog en lees over de mal voor de enveloppen . Ik heb hem meteen besteld , wat een goed idee !
    Ben zelf wel een kaartenmaakster , dus ideaal om bijpassende enveloppen te kunnen maken ...
    Dank je wel voor de tip !
    Groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een leuk idee.Kom toevallig even bij je kijken.Super.Groeten Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia, wat leuk heb je het en dit idee is super, ik hou van het hergebruik! Ga je volgen hoor en leuk dat je aan de give away mee doet, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een te gek idee! hoe leuk is het als je zo'n envelop op de deurmat ziet liggen!

    Groetjes, Jeanine,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia, je enveloppen zijn geweldig, zo vrolijk. Je zou bijna postbode willen worden zodat je al dat moois door je handen kan laten gaan hahaha.
    Watbetrefd het stevig vastmaken van de uiteinden bij een armbandje: Ik rijg als laatste een knijpkraaltje mee, die ik door beide uiteinden haal.
    Met een platte tang dicht knijpen en hij zit muurvast.
    Als je het helemaal mooi wilt doen zorg je dat voor de knijpkraal een kraal zit met een iets groter gaatje, zodat de knijpkraal erin valt en je er niks meer van ziet.
    Veel succes ermee, groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lia, Leuk dat je volger bent geworden van mijn blog!
    Hier op de jouwe zie ik ook een superleuk idee. De enveloppenmal. Ik ga hem zeker aanschaffen. Echt een erg leuk idee en je enveloppen zien eruit om te watertanden.
    Heb jij de grote of de kleine mal genomen?

    BeantwoordenVerwijderen