maandag 19 september 2011

Herfst en cupcakes


Op het blog van Lynda las ik over de Super Herfst Give Away die zij samen met Diana en Chantal bedacht heeft. Op alle drie de blogs kan je lezen over deze SHGA.

Het idee van een herfstig blogje sprak me wel aan. Ik houd erg van de herfst. Terwijl bijna iedereen om me heen moppert over het herfstweer, voel ik me in mijn nopjes. Ik kan slecht tegen de zon en verbrand al bij één zonnestraal. De herfst heeft wat knus. Ben dan ook meer lekker in huis aan het tutten.

Door het blogje kwam ik op het idee om een herfststukje te maken. Ik snap werkelijk niet waarom we dat nog nooit eerder gedaan hebben. Elk jaar worden er kastanjes en eikeltjes gezocht. Er wordt in het keukentje mee gespeeld, maar tot nu toe hebben we er nog nooit iets anders mee gemaakt.
Afgelopen week hebben we tijdens wandelingen in het bos en op straat niet alleen naar kastanjes en eikeltjes gezocht, maar naar allerlei mooi natuurlijk materiaal. En ik kan jullie vertellen, zelfs alle blaadjes en takjes die we tegen gekomen zijn, zijn door de meiden met veel aandacht bewondert.

Voor aanvulling hebben we nog wel onder andere de nep paddenstoelen uit de doos met kerstdeco gevist. Als je alles op tafel gooit, krijg je dit beeld.


(Ik ben heel benieuwd of ik nog opmerkingen ga krijgen over ons paasknutselkleed.)

En dit als resultaat.



Leuk toch? We moeten nog een houdertje voor een waxinelichtje opzoeken, dan is het helemaal af. En het leuke is, dat de meiden er weer op uit willen trekken.

Ik moest wel grinneken om dit stukje uit het blogje van Diana, Chantal en Lynda.
De SHGA is ontstaan na het zien van de pepernoten in de supermarkt, een ijsbaan die al klaar staat en het idee om De Herfst in ere te houden.

Elk jaar verbaas ik me als ik in september al pepernoten in de supermarkt tegen kom. Dat blijft onlogisch voor mijn gevoel, ik eet nu toch ook nog geen oliebollen.
Maar dit jaar heb ik voor het eerst in september al pepernoten gekocht. Ik zal jullie laten zien waarom..


Mijn man was jarig. Maar ik had geen tijd om taart te bakken of uitgebreid cupcakes te decoreren. De kinderen rekenen erop dat bij onze verjaardagen er zelfgemaakt gebak is en dat ze mee mogen helpen. Dat is voor hun een stuk voorpret dat er ondertussen bij hoort. Tja, ik moest dus iets bedenken dat niet al te veel tijd kostte.


We maakte makkelijke cakejes (lees: gebruikte mix waar alleen water bij hoeft). In normaal en jumbo formaat. Ik smeerde er gesmolten chocola uit de magnetron op. En de meiden versierde de cakejes met chocoladepepernoten. Zowel mijn man als de kids vinden die erg lekker. En het ziet er origineel uit.
Misschien alvast een idee voor Sinterklaas. Een idee voor in december hè ;-) .

Groetjes,
Lia

8 opmerkingen:

  1. Kijk zo leuk !! enne pepernoten daar was het allemaal om te doen !! toch?? bij Lynnnn.....leuke herfstpost hoor toppie!!...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LEKKURRRRRRR...:)......je bent lekekr bezig geweest Lia! Superleuk!!! Heb je al aangegeven bij de oorspronkelijke post over de SHGA dat je meedoet? Wel doen hoor, wie weet!!!!!;)

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke herfststukje hebben jullie gemaakt en je cupcake s zijn prachtig en nog gefeliciteerd met je man, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk herftstukje en de sinterklaas-cakjes zien er ook lekker uit :-) En pepernoten mag toch ook, want Sinterklaas is echt nog herfst hoor! Groetjes Carolien
    PS heb je al contact gehad met je advent-swap-maatje? ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat gezellig geworden zeg. en leuk dat je meiden zo mee knutselen. Ik wacht nog even hoor maar over een ruime een week ga ik ook los. En wat heb jij toch een leuke ideeen voor al je gebakjes cubcakes. dit is zeker een aanrader voor sint en piet.
    Gefeliciteerd met je man groet Carina

    ja Lien wij hebben al contact gehad hoor. Nu hard aan het nadenken he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh dat ziet er gezellig uit Lia, aan de freubel met je kinderen. Het herfst-stukje is dan ook een plaatje!!!
    Nog van harte gefeliciteerd met je man, en ik geloof meteen dat jullie gesmikkelt hebben van de lekkere pepernoten-cakes, groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja je herfststuk is erg mooi!enne lekker zeg die cakejes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lia,

    Ik heb al zo vaak een poging gedaan om een reactie bij je achter te laten.

    Steeds verdwijnt alles weer wanneer ik op verzenden druk!

    Zooooo vervelend!!

    Die pepernoten cupcakes zijn wel een leuk idee! Ze waren vast lekker!1

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen