donderdag 13 oktober 2011

IJscakejes


Voor de burendag maakte ik nogmaals cupcakejes in de vorm van een ijsje.

Eerst maakte ik de toeven van merengue schuim. Ik heb dit recept gebruikt.



Het beslag voor cupcakes ging rechtstreeks in de ijsbekertjes.



Na afkoelen heb ik de cakejes bijgesneden tot de randen van de ijsbekertjes. En plakte ik de schuimpjes met witte chocopasta op de cupcakes.
De reacties waren weer leuk.

Helaas had ik niet veel tijd meer over voor het decoreren van cupcakejes. Maar met een structuurmatje en wat leuke uitstekers had ik in een mum van tijd toch een leuke gevulde cupcake standaard.


Zodra er een kinderkamer echt helemaal af is, zal ik jullie een kijkje laten nemen. In de tussentijd ben ik aan het knutselen voor de adventswap die Lien georgeniseerd heeft. Maar ik ga niets laten zien, het moet allemaal een verrassing voor Carina blijven.

En nu ga ik nog even onderuit gezakt zitten om wat blogs te lezen. Ben ik veel te lang niet aan toegekomen..

Groetjes,
Lia





13 opmerkingen:

  1. hmmm lekker zien ze eruit en ook nog eens mooi, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er mooi en lekker uit. vooral de schuikpjes, ben ik dol op!
    Succes met je advent-swap, ben er zelf ook druk mee!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia, wat zien ze er lekker uit die schuimpjes ! Bedankt om het recept te linken, ik ga het dit weekend eens uit proberen. Groetjes, Rozemie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De ijsjes zijn helemaal geweldig. Ja schuimpjes doen het bij mij altijd goed.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh spannend, ik ben ook lekker bezig. En ik ben echt onder de indruk van je bakkunsten je familie en vrienden komen vast vaak langs lekker snoepen.
    Fijne vakantie en knutsel plezier:) groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige ijsjes! Ik heb niet echt een reden om ze te maken, maar ik moet het een keer uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooo jouw cupcakes zien er ook erg lekker uit zeg .

    grt Roos
    http://roosplaces.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lia,

    Wat zien die ijscakejes er super uit zeg! Om in te bijten.
    Leuk dat je me volgt op 'een kastje per dag'.

    Groetjes van Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee om die cupcakes in ijsbakjes te bakken. groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke pakjes allemaal en ik ben helemaaaal niet nieuwsgierig hoor, Je cakjes en taartjes zien er allemaal zo lekker uit ik denk dat ik maar eens op de koffie kom ha ha.
    Groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat handig dat je het beslag zo in de ijskoekjes kunt doen! Wat een ontzettend leuk resultaat. Daar wil iedereen z'n tanden wel in zetten lijkt me.
    Leuk blog heb je!
    groeten Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zou ze ook graag maken, maar ik vind de bekertjes nergens... Waar vinden jullie die?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht dat ik ze bij de AH gekocht had en dat ze bij de koekjes lagen.

      Verwijderen