zondag 13 november 2011

Adventskalender


Vorig jaar heb ik allerlei zelfgemaakte adventskalenders voorbij zien komen. Toen ik las dat er behalve snoepjes en kleine cadeautjes ook briefjes in de zakjes werden gedaan, sprak me dat heel erg aan.
Ook in deze zitten snoepjes, aardigheidjes en briefjes. Zo zijn er briefjes waarop de meiden allebei een keer mogen kiezen wat we 's-avonds eten. Ze mogen een keertje later naar bed en er zijn briefjes met leuke dingen die we die dag gaan doen.
De meiden mogen om de dag een zakje openen. De inhoud is voor beide.


Ik kwam niet helemaal uit de zakjes. Maar uiteindelijk lukte het met de handleiding knikkerzakjes van Eloleo .


Als er een zakje geopend is, hangen we op de plaats van het zakje een decoratie. Ik heb helaas geen idee van welke site dit idee kwam, maar ik vond het geniaal.
De kerstspullen zijn al even tevoorschijn gekomen om leuke spulletjes uit te zoeken voor de adventskalender.


Maar Sinterklaas is echt niet vergeten.








Alleen nog even het verlengsnoer camoufleren met een jute zak en dan ben ik echt klaar.


Fijne zondag allemaal,
Lia


14 opmerkingen:

  1. Prachtig lia en hee zie de slinger die heb ik ook! Heb ik ook in mijn blog gezet! Dat is toevallig. Je zakjes vind ik een heel leuk idee ook met de briefjes waarin de meisje mogen aangeven wat ze willen eten, ziet er allemaal heel gezellig uit. Hoe gaat het klussen in huis? Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige adventskalender heb je gemaakt en wat een leuk idee dat de meiden er een briefje in kunnen stoppen, de rest van je huis ziet er prachtig uit, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk sinterklaasdorpje heb je gemaakt, heel sfeervol!! En je adventkalender is geweldig, wat zullen je meisjes genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige adventskalender heb je gemaakt en wat een heerlijk sinterklaassfeer.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sinterklaas zal zich zeker bij jullie thuis voelen. En wat een leuke adventskalender heb je gemaakt.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk Lia de adventkalender,en het is bij jullie in huis al helemaal in Sinterklaas-sfeer.
    Ziet er gezellig uit hoor!
    Fije week,
    Roosx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige adventskalender!! Heel mooi die zakjes!!
    En wat een heerlijk welkom voor Sinterklaas!!!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend leuke sinterklaas spullen heb je...... en ook zo veel!..... creatief hoor.

    Ik heb je blog vandaag pas ontdekt maar ga het in mijn blogroll plaatsen om niets meer te missen!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,
    Bedankt dat je de gehaakte kerstballen zo mooi vind.
    Ik zou met liefde en plezier wat ballen voor je kinderen maken maar meid ik ben op het moment volop in de weer om het kerstkraampje vol te krijgen.
    Ik hoop dat je er begrip voor hebt.
    Mocht ik nog tijd over hebben dan hoor je het zeker van me.
    Ik zal binnenkort op mijn blog zetten waar de markt gehouden word, maar hier alvast voor jou:
    Verpleeghuis Eikendonk,
    Eikendonklaan 2 te Waalwijk.
    Op Donderdag 15 Dec. van 16.00 t/m 20.00 uur.

    Fijne avond Lia,

    Roos x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw wat een geweldige blog heb jij zeg.... vol inspiratie, vol met dingen die ik ook wil ;-)
    vroeg me af hoe hoog de huisjes zijn in de sinterklaas straat en misschien weet je nog waar je ze gekocht hebt ?
    Ik ga je ook volgen.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marlies, bedankt voor je leuke reactie.

    De huisjes zijn ongeveer 20 cm hoog. Ze zijn van het merk Luville. Het zijn van die huisjes die rond de Kerst in tuincentra te koop zijn. Ik heb geen idee of deze grachtenpandjes nog te koop zijn.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo lia,
    wat een gafe advend kalender heb je gemaakt zeg
    hier zullen je kinderen vast blij mee zijn,
    en wat een leuke sinterklaas versiering heb je allemaal gemaakt,
    ik heb met plezier naar je fotoos gekeken,
    groetjes hester

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind vooral de advendkalender mooi en origineel.
    groetjes,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen