donderdag 1 december 2011

Adventswap, kerstvoorbereidingen en Sinterklaas


Het is december en dat betekent dat de adventswap van start is gegaan. Vanmorgen mocht ik het eerste cadeautje uitpakken. Het voelde zacht aan, maar ik kon niet raden wat erin zat..


Wat is dit toch leuk. Een hoesje voor een pakje papieren zakdoekjes. Is daar een naam voor? Ik moet bekennen dat ik pas door had wat het was, toen ik het opende en de zakdoekjes zag.  Hier wordt je toch een stuk vrolijker van als je zakdoekjes nodig hebt.

Het is al een feestje, als je kijkt naar al die mooie pakjes van Carina.
Lien heeft op haar blog een lijst geplaatst van iedereen die mee deed met haar adventswap. Hier kan je die vinden.

In de tas zat nog een extra pakje voor vandaag voor de kinderen. Die waren ook erg blij.


Hier zie je ze iene miene mutte doen om de maskers te verdelen. En nee, normaal zitten de kinderen niet op tafel. Carina, bedankt!


Van de week heb ik memoborden voor de meiden gemaakt. Sanne vond het kaartje van mijn pakje zo leuk, dat ze deze meteen op haar memobord gehangen heeft.

En deze is net af.

Jullie hebben nog foto's van de kinderkamers te goed. Die komen nog, als alles opgehangen is.

Ik ben gek op kerstversieringen en ben van plan ook wat op de kinderkamers te zetten. Dus ik heb de afgelopen week wat winkels afgelopen op zoek naar leuke, veilige en betaalbare spulletjes.


De boompjes zijn te koop bij het Kruidvat en de Trekpleister. Er zitten 5 ledlampjes in. De leuke belletjes vond ik bij de Wibra. Aan de belletjes zat al een lintje. Door beide uiteinden beet te pakken en daarmee een knoopje te maken om een tak, lijkt het net of het strikjes zijn.

De overpotjes naaide ik van vilt en een stukje katoen.


Er zit geen bodem in de overpotjes, omdat de batterijen en aan-en uitknop in de bodem zitten.

Maar we zijn ook nog volop met Sinterklaas bezig. Lekker pepernoten bakken.


Van het weekend gaan we voor de allereerste keer speculaas bakken. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Als iemand nog een goed speculaasrecept weet, hoor ik het graag.

Iedereen een fijne dag!
Lia

9 opmerkingen:

  1. Jaa leuk hé dat het vandaag eindelijk mag( de adventspakjes dan hé) Je memoborden zijn prachtig en wat een leuke boompjes ik heb vanmorgen nog met de belletjes in de hand gestaan,maar niet gekocht morgen maar effen terug ;-). Alvast een gezellige sint, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia, Bedankt voor je Wortel hij is echt geinig en mooi gemaakt!!! Leuk is het he.
    Vind je memoborden prachtig waar heb je die mooie lijsten vandaan? En de wibra voor die belletjes hmm.... goed gevonden. Ben nog benieuwd naar de slaapkamers van je meisjes. Ik bewonder hoe je van alles een feestje maakt. Nou de komende dagen hebben we wel vaker even contact.... Zwaai Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Lia.
    Ook jij blij met de adventswap. Leuk he?
    Zag dat je mijn volger bent geworden en natuurlijk ga ik jou ook volgen.
    Wat heb je leuke memoborden gemaakt.
    Veel plezier met de swap.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk het houdertje voor zakdoekjes. Zou je bijna hopen dat je ging snotteren he, haha! Erg mooi gemaakt. Grappig... die belletjes heb ik gisteren ook bij de Wibra gekocht, was liefde op het eerste gezicht, denk dat ik nog een zakje ga halen, leuk ook om pakjes mee te versieren!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk al die pakjes. Wat zijn je memoborden mooi geworden. En ook zo gezellig die boompjes op de kinderkamers.
    Fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi eerste kadootje.
    Vind je boom echt super leuk.

    De adventkalender hieronder is een plaatje.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tweede kadotje is ook al zo leuk ik kan het echt bij mijn pietjes en sint decoreren, bedankt. Een foto op mijn blog wordt morgen nu even druk voor sint de jongens en vriendin komen thuis. Liefs carina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk een adventswrap.Ik heb er zelf nog nooit aan meegedaan maar het klinkt wel erg gezellig.Vooral als het met zelfgemaakte kadootjes gaat.Je bent trouwens lekker aan de knutsel geweest,je boompjes en borden zijn ook erg leuk geworden!En de pepernootjes zijn vast al op!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen