maandag 5 maart 2012

De meidenkamer

Een tijd terug beloofde ik al foto's van de kamer van onze oudste. Maar ik wilde nog even wachten tot het lampje hing. Daarna even wachten tot de plank hing. Kortom het foto's maken werd steeds uitgesteld en nu nog moeten er wat kleine dingen gedaan worden. Maar de foto's zijn eindelijk gemaakt.


Het bureau liet ik al eerder zien. Er heeft aardig wat werk in gezeten, maar wat mij betreft was dat het meer dan waard. Ik blijf het een plaatje vinden en al die laatjes zijn ideaal voor een meisje dat uren en uren aan het knutselen is. En daarvoor heel wat spulletjes verzameld heeft.



Boven het bed hangt een plank voor knuffels en poppen. Deze plank hadden we al gemaakt voor de vorige kamer, maar heb ik overgeverfd in de nieuwe kleuren van de kamer. Zien jullie al die bloemen? Die heb ik zelf gezaagd en wat was ik daar stiekem trots op.


De bloemen zijn bestrooid met glitters.


De poppenwieg kreeg Sanne van mijn moeder die het wiegje voor haar bekleed heeft.


We wilden graag een handige spelplek voor het Playmobil. Ik vond op Marktplaats voor een leuke prijs twee mooie whitewash nachtkastjes met laatjes. Voor erop kochten we bij de bouwmarkt een grenen meubelpaneel. Het Playmobil waar even geen belangstelling voor is, wordt makkelijk en snel in de laatjes opgeborgen.



Deze kastjes maakte mijn broer ooit voor mij. Toen verfde ik de buitenkant zilver en liet ik de binnenkant blank.  Ik gebruikte ze voor mijn zelfgemaakte beertjes. 
Helemaal wit vind ik ze nu een stuk mooier.


De verkleedkist werd ook wit geverfd.
Na lang spuren vond ik deze kaptafel op Marktplaats en een paar maanden later het kastje waar hij opstaat.


Toen we hier kwamen wonen was deze kast er al. We maakten er enkel extra planken in en ik zou niet meer zonder willen. We waren nu op de witte deuren uitgekeken en verfden ze rood.
Het wandlampje was een oud lampje dat ik wit verfde en de glazen bol werd verwisseld voor een leuk lampenkapje.

Ik ben benieuwd wat jullie van de kamer vinden.

Groetjes,
Lia

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kamer is dat geworden, schitterend, alles zo mooi op elkaar afgestemd!
    groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is haar kamer PRACHTIG echt een meiden kamer. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke meidenkamer, ik word er helemaal vrolijk van.
    Lekker veel opbergruimte, dat hebben meiden wel nodig.....
    De mijne is 14 en verzameld van alles.......

    Playmobil is nu wel verdwenen...

    Gezellige week,groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Lia, Ik vind de kamer echt Geweldig!!!! Wat is het mooi zeg!
    Ook de kleuren zijn erg mooi en vrolijk!
    fijne week, liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plaatje van een kamer Lia,
    een heerlijk plekje om te spelen!
    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou in een woord prachtig wat een werk maar wat is dat allemaal mooi geworden, groet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super super gaaf-precies mijn smaak. Met zorg ingericht en gemaakt. Die dochter boft maar-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. GEWELDIG!!!! Ook helemaal mijn smaak!!!
    Wat een gelukkige dochter zal je hebben!!!

    BeantwoordenVerwijderen