dinsdag 6 maart 2012

De tweede meidenkamer

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties. Zo fijn om te lezen. Vanmorgen heb ik foto's van de andere meidenkamer gemaakt. De kamer van Isa.
Haar wensen waren duidelijk. Ze wilde graag net als haar zus ook een bureau, een speeltafel en een spiegel voor schmink. Daarmee bedoelde ze een kaptafeltje.


Een speeltafel naar mijn zin was lastig te vinden. Ik wilde graag laatjes, maar het mocht niet te breed worden. Elke morgen tijdens koffiedrinken liep ik de nieuwe advertenties op Marktplaats door en zo viel mijn oog op deze speeltafel. Hij werd aangeboden als peuterbureau. Toen ik de speeltafel opknapte, bleek hij gemaakt te zijn van twee ladenkastjes en een zelf gezaagd werkblad. Hier gaan we nog een tijd plezier van hebben.


Het bleek al snel dat de kleine meid moeiteloos aan het grote bureau van haar zus kon zitten en daar heel graag zat te tekenen. Daarom kozen we voor een echt bureau. Dit is haar meest favoriete plekje in huis geworden. Ze kan hier uren tekenen en knuselen.
Het heeft wel even geduurd voor ik dit bureau vond, maar liever wat langer zoeken en er erg blij mee zijn. Dan iets kopen wat je eigenlijk niet zint.


Zijn deze haakjes niet geweldig? Een paar maanden hing hier enkel een schroef. We konden gewoon niet slagen, tot ik op een blog deze haakjes zag. Ze worden verkocht onder de naam Sparrow Hooks.


Dit poppenwiegje kreeg ze van mijn moeder die het wiegje voor haar bekleed heeft.


Isa heeft net als haar zus een plank voor poppen en knuffels boven haar bed. De plank maakten we zelf, de vlinders en bloemen hergebruikten we.



De bloemenplankjes maakte ik zelf. Ik tekende grote bloemen, knipte ze doormidden en zaagde ze uit. Het idee was simpel, maar het resultaat vond ik nog leuker dan ik gedacht had.
Het bijpassende lampje is ook zelf gemaakt.


Het kaptafeltje was een vondst van mijn moeder die ervan overtuigd was dat ik hem op kon knappen. Tot mijn eigen verbazing kan de spiegel weer draaien en ziet hij er weer goed uit.


Dit kastje liet ik eerder zien.


En zo ziet hij er nu uit. De frontjes van de laatjes zijn geheel bedekt met glitters.
Leuk detail, het speeldoosje op het kastje is nog van mij als klein meisje geweest.


Ook de kastdeuren van de inbouwkast in deze kamer verfden we.

Veel plezier met rondkijken en tot blogs!
Lia

8 opmerkingen:

  1. Ook weer erg leuk creatief en gezellig gemaakt erg leuk hoor.
    Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kamers, herkenbaar al dat roze, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo deze is ook Prachtig groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOk een erg leuke kamer, en zo leuk spulletjes tweedehands kopen en op knappen.
    Het staat ook zo leuk!

    Echte leuke meidenkamers heb je!
    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je me bent gaan volgen Lia, ik zie dat jij ook geweldig creatief bent! Ik ga jou ook volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lia, wat een super meiden kamers heb je er van gemaakt. Ik heb m'n ogen uit gekeken. Groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn beide kamers onwijs leuk geworden!
    Slim zo'n speeltafel en aparte knutseltafel!
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook dit is een geweldige kinderslaapkamer geworden! Geen wonder dat ze daar uren kan zitten kleuren :-)

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen