donderdag 8 maart 2012

Haaklessen

Wat wilde ik graag leren haken. Het leek me zo'n leuk werkje voor op de bank.
Een jaar of tien geleden deed ik een poging. Een vriendin probeerde het me te leren. Maar uiteindelijk gaf ik het toen op.

Ik mocht nog een leuk cadeau uitzoeken en ik koos voor mooie haaknaalden. Helaas had ik niemand in de buurt wonen die me kon leren haken. Ik bladerde door wat haakboeken en kwam tot de conclusie dat ik daar niet veel wijzer van werd. Ik moest het gewoon echt zien. Plaatjes uit een boek vond ik niet duidelijk genoeg.

OpYou Tube vond ik uiteindelijk haaklessen. En toen ik verder zocht, bleken de lesjes bij een en dezelfde site te horen, namelijk deze.
De lesjes zijn geweldig. De filmpjes zijn duidelijk en de uitleg is helder. Ik kon tijdens de filmpjes meehaken. En ging het even te snel, zette ik het filmpje stop of speelde het opnieuw af. Aan iedereen die ook haken wil leren, raad ik handwerkles.nl aan!


Echt, ik ben zo blij. En ik lijk wel verslaafd. Als ik even tijd heb, zit ik met mijn boekje, mijn haakmapje en een bolletje op de bank.


Zien jullie dat leuke en handige mapje/etuitje? Die kreeg ik van Carina als onderdeel van de adventsswap. En het schattige boekje, waar ik aantekeningen in maak en patronen die ik nogmaals wil maken, plak? Die won ik ooit bij Ester.  


Ik ben hard aan het oefenen gegaan. Haakte uiteindelijk de envelop uit les 1. Versierde die met een knoop en rondjes uit les 2.
En bewaar er nu gehaakte spulletjes in.   


Het patroon van het bovenste hartje, de eenkleurige bloemen en het vlindertje komen van de patronen op handwerkles vandaan.
Het andere hartje vond ik hier. En de tweekleurige bloemen hier.


Daarna haakte ik een dubbel hartje dat ik met een bloemetje versierde. Het patroon van dit hart, is hier te vinden.


En een schattig vlindertje dat ik hier vond.



Tussendoor haakte ik steeds een ei. Het patroon van het ei komt hier vandaan.


Of een cupcakeje. Het patroon van de cupcakejes vond ik hier.

Iedereen nog een fijne dag!
Lia

8 opmerkingen:

  1. Wauuuwwww wat een leuke spulletjes heb je gehaakt, super mooi. Fijne middag/ avond, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat goed zeg!!! Ontzettend leuk allemaal! Vind je haaknaaldenhoesje ook erg leuk, is weer eens anders dan anders!
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Delícia é ser mulher!"
    Com altos e baixos, sorrisos e lágrimas.
    Parabéns pelo nosso dia!
    Beijinhos.
    Brasil
    ¸.•°`♥✿⊱╮

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He leuk dat je mn mapje voor je naalden ook echt gebruikt. Ik ben zo weg van je boompje die je ooit bij de blokker hebt gekocht of kruidvat. Je kan hem op zoveel manieren gebruiken in alle jaargetijden. Je paashoekje is weer helemaal top en je haakcreaties weer heel knap.
    Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou wat geweldig allemaal, je hebt het helemaal te pakken geloof ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt de smaak te pakken dus ! Dank voor het cupcakepatroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super, dat haken gaat je goed af. Haken heb ik ook geleerd met Youtube filmpjes. Maar pas op het is echt verslavend, zo leuk om te doen. Wat een geweldig haakmapje heb je, ik heb er pas zelf één gemaakt. Maar lang niet zo mooi als die van jou. Hij staat op mijn andere blog http://mlbvcrafting.blogspot.com/.
    Fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Lia,
    wat een leuke blog heb je! En wat ben je creatief!
    Ik heb ook het haken geleerd via Mirte (handwerkles); dat is zeker een aanrader :)
    Grappig dat jij je envelopje direct persoonlijk kan maken, ik was al blij dat tie gelukt was :)
    Succes met al je projecten,
    Groetjes Nirja

    BeantwoordenVerwijderen