dinsdag 20 maart 2012

Schelpenkransjes en zoenen versieren


Zijn ze niet schattig? Deze kransjes maakte ik met houten gordijnringen, een lijmpistool en uiteraard veel schelpjes.


Helaas had ik maar vier grote ringen, anders was ik nog wel even door gegaan.


De kleinere ringen bleken te klein voor kransjes.


Ik kreeg het idee voor deze slinger. Het is de bedoeling dat er steeds andere decoraties aan komen te hangen.
Zo kan ik toch wat decoraties kwijt, nu de jongste de vensterbank steeds probeert leeg te halen.

De oudste was aan de beurt om wat lekkers mee te nemen na de weeksluiting op school. We versierden in totaal drie dozen zoenen. Ik schrijf zoenen, maar eerlijk gezegd noem ik ze nog steeds bij de oude naam, namelijk negerzoenen.


De meiden hebben hun uiterste best gedaan. Versieren gaat heel makkelijk. Met een kwastje en water kan de marsepein op de zoen geplakt worden.


Een leuk geboortekaartje was een hele mooie reden voor een taartje.



Iedereen nog een fijne dag!
Lia

6 opmerkingen:

  1. je kransen zijn geweldig Lia! en die negerzoenen ook (ik blijf ze gewoon zo noemen hoor)
    Het taartje ziet er ook weer fantastisch uit!
    een fijne zonnige dag toegewenst.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kransjes zijn super, leuk zo klein, goed idee zeg! En de taart, mmmmmm...kunstwerkje op zich!! daar kun je mee aankomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He leuk kransje ik en er ook blij mee en je negerzoenen zucht weer prachtig idem dat taartje. Leuk ook dat je dochters zo helpen. Gezellig groet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Lia, wat leuk dat je weer fff langs kwam bij me! Ja dat internet weet wat, oude en nieuwe contacten heerlijk. Ik geniet er zo van (lol) Wat ben je lekker bezig, alleen en met de meiden. Denk dat ik maar eens bij je in de leer moet, zulke schitterende taarten en zoenen echt TOP! Fijne avond, dikke knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lia,

    Kan je mij helpen met het maken van deze prachtige Hello Kitty taart voor verjaardag van mijn dochtertje? Ze is in augustus jarig.
    Ik hoop het wel.
    groetjes,
    Roza uit Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je vragen hebt over zelf de taart maken, kan je me mailen op het adres rechts op mijn blog.

      Ik maak geen taarten op bestelling. Alleen bij uitzondering voor familie en vrienden.

      Groetjes,
      Lia

      Verwijderen