zondag 22 juli 2012

Schelpen hartjes en houten visjes


We zijn weer thuis. Terug van twee weken vakantie waarin heel wat regen is gevallen. Nu thuis hebben we extra genoten van de zon die zich eindelijk laat zien. Tussendoor maakte ik vandaag zomerse hangers af voor wat extra zomergevoel.


De hartjes zijn erg makkelijk om te maken. Met een koekjesuitsteker, stak ik uit zelfhardende klei hartjes uit. Met een prikkertje maakte ik een gaatje in de hartjes en drukte er schelpjes in. Eenmaal uitgehard zaten de schelpjes goed vast. Een touwtje eraan maken en klaar zijn de zomerse hartjes.


De vissen heb ik uit een houten kastplank gezaagd die we niet meer nodig hadden. Met een tacker niette ik de touwtjes vast. Makkelijk, snel en volgens mij voor deze visjes de mooiste manier om ze te kunnen ophangen.


Iedereen veel zon toegewenst!
Lia

9 opmerkingen:

  1. Jammer dat je zo veel regen hebt gehad, dat scheelt zoveel zomervreugde. Maar goed vandaag inderdaad super lekker weer en deze week moet het helemaal gaan lukken! Eindelijk. Je schelpenhartjes zijn weer erg leuk bedacht en gemaakt en je vissen uiteraard ook! Fijne vakantie nog groet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig gemaakt Lia.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat jullie zoveel regen hebben gehad, dat is altijd balen, nu schijnt de zon eindelijk heeeerrrrlijkkk, je hartjes en visjes zijn Prachtig, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, vooral de Hartjes.
    Prachtig.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, de hartjes! Ik verzamel altijd zoveel schelpjes en weet dan niet goed wat er mee te doen, juist die kleintjes zijn zo leuk! dank je voor de tip. Het ziet er ontzettend leuk uit!! Jammer van de regen tijdens jullie vakantie! Nu inderdaad nog maar genieten!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke hartjes met die schelpjes :) Super!! Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtig idee ik heb nog een zak met schelpen liggen en ik weet nu wat ik daar mee ga doen bedankt voor het idee.

    BeantwoordenVerwijderen