dinsdag 26 februari 2013

Taartjes en haken


Mijn laatste berichtje is al bijna twee maanden geleden. Op bloggebied was het stil, maar al bladerend door mijn fotomappen is er genoeg creatiefs gebeurd.

Ik maakte hangertjes van de petit fourtjes van de CrochetAlong van Grietje Karwietje. Alleen het laatste petit fourtje heb ik nog niet gehaakt. Maar dat zal vast nog gebeuren.


Justin werd twee. Een dag voor zijn verjaardag besloot ik toch nog zelf de taart voor zijn verjaardag te maken.


Bij de vorige verjaardagstaarten was ik uren bezig geweest met puzzelplaatjes maken van marsepein. Nu gebruikte ik uitstekers en smarties. Voor mijn doen een snel taartje, maar deze was net zo leuk om te maken. En door de smarties was dit een taart waar de kinderen erg enthousiast over waren.


Isa werd vijf. Ze had van Sinterklaas een kinderkookboek gehad. Daar stond een lange vinger taart in, die ze graag zelf wilde maken voor haar verjaardag.


Lange vingers, aardbeien, jam, aardbeiencreme, stukjes chocola en slagroom. Isa houdt niet erg van taart, maar deze was zo op.



Op school trakteerde ze cupcakes met een lollie erin.


De lollies zijn koekjes die we in fruit melts van de Action doopte en versierde met strooisels.
De cupcakes doopten we in gesmolten chocola, prikten de lollies ik en strooiden er was versiersels over.

 
De leuke doosjes komen ook van de Action.


Voor het verjaarsdagsfeestje maakte ik meteen ook mini cupcakejes versiert met chocola en vlinderkoekjes versiert met fruit melts. Deze zijn goed in te vriezen.


Het andere lekkers kwam uit het vriesvak van de supermarkt.

De verjaardagen werden tegelijkertijd gevierd met een gezamelijke taart waarin zeven kaarsjes werden geprikt.


En tussendoor haakte ik.


Een kleurrijk bloemenslingertje.


En een vlaggenlijn met vrolijke kleurtjes.


Tot blogs!
Lia

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke haak werkjes allemaal. Wat een leuke traktatie is dat geworden.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch meer dan de moeite om regelmatiger te bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey lia dat was al weer lang geleden,maar je hebt niet stil gezeten,leuke dingen heb je weer gemaakt,
    en verjaardagen geviert, gezellig allemaal

    groetjes mingle-mangle crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker lan geleden maar zeker niet stil gezeten! En als altijd super creatief! Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou je hebt inderdaad hel veel moois gemaakt! De taarten zien er prachtig en heerlijk uit en ook de cupcakes zijn geweldig! Wat heb je die vlaggetjes ook mooi gehaakt! Dat is ook nog eens een wens van mij! Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto's zeg! Je bent lekker bezig geweest.
    Hartstikke mooi!
    Groetjes Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia, wat leuk dat je mee doet aan mijn give away en wat ben jij creatief zeg! DAt haakwerk is echt prachtig en die taartjes.. mmmmm lekker smullen.
    Ik heb ergens nog wel wat leuke haakpatroontjes. interesse? Dan kan ik ze je mailen.
    groetjes manon
    mamanon@upcmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke bloemenslinger.
    Heb je daar een patroon van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon voor de bloemen is hier te vinden:
      http://www.hakopdetak.com/2010/06/06/bloemen-haken-tutorial

      De bloemblaadjes staan hier:
      http://www.ing-things.blogspot.nl/2010/10/i-hope-you-like-what-you-see-this.html

      Verwijderen
  9. Wat zijn jouw taarten mooi!
    en wat leuk dat je hangertjes maakte van je petit fours!
    Ik denk dat ieder kind geniet van verjaardagen zoals jij ze verwent!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jemig wat ben jij ook heerlijk creatief zeg ♥
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lia, wat ben jij creatief! Wat maak jij prachtige spullen, en die boompjes, geweldig, die heb ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen