donderdag 23 mei 2013

Cadeautjes, traktaties en een metamorfose


In mijn blogmap stonden foto's bedoelt voor berichten, die er in alle hectiek van de afgelopen maanden steeds bij inschoten. Dus voor een keertje een berichtje met oud nieuws.

Het jaar begonnen we in bovenstaande huiskamer. Veel muren in ons huis waren geel. En van dat geel, waar we jarenlang blij mee waren geweest, wilden we af. Lekker fris wit moest er komen, maar alleen wit past echt niet bij ons. Dus besloten we een grote muur en een smal tussenmuurtje een gekke opvallende kleur te geven. Iets om vrolijk van te worden. We dachten aan rood, toen aan paars, en plots wisten we het....



het werd oranje. En dan de felste oranje die we op de kleurenstaal konden vinden. We zijn er nu na vier maanden nog steeds blij mee.

Op de lange witte muur wilden we graag foto's. Maar we konden geen grote fotolijst voor meerdere foto's vinden die we allebei mooi vonden. En zo kwamen er fotoplankjes. Eigenlijk nog leuker.

 
Ook het rondslingerende speelgoed van de jongste werd opgeruimd en heeft nu een vaste plek. Het was even zoeken naar een handige oplossing. Speelgoed mag van ons best in het zicht liggen, het moet leefbaar zijn. Op Marktplaats vond ik een hoog tafeltje die mooi bij de rest van het meubilair past en in een supermarkt vond ik dankzij de tip van een vriendin oranje kratten.
 
 
Tja en dan wordt je verliefd op de kleur oranje en zo kwamen er nieuwe melkbekers, schaaltjes en espressokopjes. Allemaal gevonden in winkels waar ik ze niet verwachtte.
 
 
Onze oudste werd vijf jaar en wilde graag een soortgelijke koekjestaart als ze in een boek had gezien.
Ik heb nog nooit zo moeten haasten om een taart af te krijgen, en met meer tijd had het strakker gekund. Maar ik was tevreden en Sanne was dolblij. Tot mijn grote verbazing waren de koekjes veel populairder bij alle kinderen dan de taart. Ze vlogen weg.
 
 
Op school werden kippen cupcakes getrakteerd. Ze wilde graag iets dat met Pasen te maken had. Ik stopte in elke cupcake een chocolade eitje. 
 

Uitleg voor deze leuke kippetjes komt van hier.

 
 
En dan waren er ook nog leuke cadeautjes. Heel veel 1:12 workshopjes die ik kreeg ook al kon ik helaas niet bij het weekendje weg van onze leuke poppenhuis e-mailgroep zijn.
 
 
En Jeanine verraste mij met deze leuke cadeau's, omdat ze mijn give away had gewonnen.
Is dit niet allerleukst. Een mooie kaart, boekje en fimo knoopjes.
 
 
Ze maakt haar eigen papier. Hoe gaaf is dat!
 
 
 
En ondertussen ben ik al weer volop aan het haken. Voor mijn verjaardag kozen mijn kinderen alle drie mooie kleurtjes haakgaren. Dus mijn mandje is weer goed gevuld.
 
 
Iedereen nog een hele fijne dag,
Lia
 


5 opmerkingen:

  1. knap dat oranje en dat met al die accenten (toch wel goed dat het geen paars geworden is daar word je down van)
    En ooo wat een kunstwerk die taart

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk koningsgezind! Ik vind het prachtig echt lekker vrolijk! Tha de rest ik blijf in herhaling vallen je gebaktaarten etc super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi zeg....een hele verandering,maar wel veel warmer zo met die oranje kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk die oranje muur.. ik heb nog steeds overal geel ahhaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat oranje is keimooi! Zo een mooie en warme kleur. Dat kan en een huiskamer alleen maar gezelliger van worden.
    En leuk dat ik mijn spulletjes hier nog eens terug zie. Geniet er maar van, zoals ik van jouw mooie beertje...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen