woensdag 20 november 2013

Sinterklaas


Ondertussen is Sinterklaas weer aangekomen. Elk jaar probeer ik iets leuks te maken om neer te zetten of op te hangen.
Slingers blijven mijn favoriet en daarom haakte ik een pietenslingertje.

 
Het patroontje is een kooppatroon van Gekleurde Draadjes. Ik borduurde wat haartjes op de Pietjes erbij. Geschikte wiebeloogjes had ik niet en daarom koos ik voor glasoogjes.
 
 
 
Herinnert iemand de lijstjes die ik vorige keer liet zien? Helaas kon ik geen leuke geschikte borduurpatroontjes vinden. Maar de Sinterklaas schilderijtjes, die ik maakte met speelgoed van de kinderen waar ze niet meer mee speelden, zijn ook leuk geworden.
 

De kransjes maakte ik met jute. Eigenlijk hing ik ze kaal op, omdat ik maar niet kon bedenken waarmee ik ze verder zou versieren. Nu ze een paar dagen hangen, vind ik ze kaal ook best leuk.



 
Mijn Sinterklaas koekuitstekers en borstplaatvormen hing ik in de boom.
 

 
Ik vond ze veel te leuk om in een doos te laten liggen.
 
En natuurlijk kregen spulletjes van vorige jaren ook een plekje. 
 


 
Voor het eerst maakten we borstplaat. We gebruikten verschillende recepten om het beste recept te bewaren voor volgend jaar. Maar de meningen over wat het lekkerst was verschilden.

 
 
Komende week willen we speculaas en taai taai gaan maken. Taai taai hebben we nog nooit eerder gemaakt. Als iemand een goed recept wil delen, hoor ik het graag.
 
Iedereen een gezellige Sinttijd!
Lia
 
 

 

 

6 opmerkingen:

  1. Dit is echt jouw tijd he. En je bliljft maar met leuke maakwerkjes komen. Zo gezellig. Je kinderen zullen wel veel speelvriendjes hebben die graag bij jou thuis komen. Denk nog met veel plezier aan onze adventswap terug. Heb nog van allerlei hangertjes hangen dus je zwerft zo af en toe nog in mijn gedachten. Nou een hele leuke dag en tijd. Met vast nog een paar gelovigen in huis. Ik ga ook mijn sint spulletjes eens tevoorschijn halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw je hebt er wel weer veel tijd aan besteed super leuk allemaal

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je lieve reactie Lia!

    Je zwarte pieten slinger is erg leuk. Doordat onze dochters de Sinterklaas leeftijd niet meer hebben, zijn we er hier niet zo mee bezig, al vieren we het die avond wel.

    Fijn weekend. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk gezellig lijkt het me bij jou thuis. Wat een gewelige pietjes. Geniet lekker van deze tijd lieve groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou heel graag willen weten waar je die prachtige bomen waar je de jutekransjes in hebt hangen hebt gekocht.
    Het ziet er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Margje, ze waren ooit bij de Kruitvat te koop. Ik denk niet dat ze daar nog te krijgen zijn.

      Verwijderen