donderdag 6 februari 2014

Hartjes boekenlegger


Vandaag maakten we boekenleggers in de vorm van een hartje. Het was even puzzelen hoe we dat het beste aan konden pakken. Maar ik denk dat we de makkelijkste manier gevonden hebben.

 
We begonnen met een papiertje van 15 cm bij 15 cm.
 
 
Het papiertje vouw je dubbel.


Kwartslag draaien en nogmaals dubbel vouwen.


Van de vier vierkantjes die je ziet, knip je er eentje uit.


Eén flapje vouw je op deze manier, waarna je het insmeert met lijm.


Het andere zijflapje klap je ook dicht (op de lijm).


Nu pak je het vierkantje dat je over hebt. Daar kan je er op deze manier een malletje van knippen.


Het malletje gebruik je om een hartje af te kunnen tekenen. Let wel op dat de open kant van je werk naar boven toe wijst, zoals op de foto hier onder.


Je knipt het hartje uit en klaar is je boekenlegger.


Ik koos ervoor mijn boekenleggers niet te versieren. Maar mijn dochter is nog volop bezig om de hartjes met kleinere hartjes, geknipt uit de restjes, te versieren.


Heel veel plezier met het maken van deze boekenleggers.

Lia

3 opmerkingen:

  1. Erg leuk idee! Mijn dochter zal dit ook prachtig vinden. Ik had laatst op pinterest al een monsterboekenlegger gevonden voor m'n zoon en daar komt deze dus bij. Ik voel een knutselmidagje aankomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh wat een geweldig idee Lia! Hey, ik zie dat jij ook meedoet aan de CAL. Leuk hoor. Ik loop wel ietsje achter maar dat komt wel goed.
    fijne avond verder.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee en makkelijk ook! Houden we van hihi.. Leuk om met dochterlief samen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen